نخستین فضانورد اماراتی راهی فضا شد

نخستین فضانورد امارات متحده عربی به همراه دو فضانورد از روسیه و آمریکا، با فضاپیمای سایوز ساعاتی پیش زمین را برای پیوستن به ایستگاه بین‌المللی فضایی ترک کرد.

نخستین فضانورد اماراتی راهی فضا شد

شرکت دولتی روس کاسموس روز چهارشنبه اعلام کرد: فضاپیمای «سایوز ام.س-۱۵» حامل اولگ اسکریپوچکا فضانورد روس، هزاع المنصوری فضانورد اماراتی و جسیکا میر آمریکایی ساعت ۱۶ و ۵۷ دقیقه به وقت مسکو از پایگاه فضایی بایکانور روسیه در قزاقستان به فضا پرتاب شد.

انتظار می رود فضاپیمای سایوز پس از شش ساعت، در ساعت ۲۲ و ۴۵ دقیقه به وقت مسکو به ایستگاه فضایی بین‌المللی ملحق شود.

المنصوری فضانورد اماراتی قبل از پرواز در پاسخ خبرنگاران مبنی بر اینکه، یوری گاگارین قبل از آغاز پرواز فضایی گفت که «پایخالی» (به روسی: رفتیم) شما چه می گویید؟؛ گفت: من می‌گویم به خواست خدا این کار را می‌کنم.

وی در ادامه درخصوص برنامه‌های خود در این سفر فضایی گفت: در طول هشت روز اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی ۱۹ آزمایش علمی انجام و همزمان به سئوالات مردم در زمین پاسخ خواهد داد.

گفتنی است، در زمان حاضر پنج فضانورد در ایستگاه فضایی بین‌المللی بسر می‌برند.

پیشتر سرگئی کریکالف مدیر برنامه‌های پرواز سازمان روس کاسموس روسیه ابراز امیدواری کرده بود که این کشور بتواند با امارات متحده عربی همکاری‌های طولانی مدت در عرصه فضایی داشته باشد.

روسیه از امکانات فضایی گسترده خود برای ارایه خدمات به کشورهای مختلف استفاده می‌کند و از معدود کشورهایی است که در این عرصه علاوه بر صرف هزینه های هنگفت، به واسطه ارایه خدمات به دیگر کشورها درآمد نیز کسب می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها