راه تشخیص یاقوت اصل + عکس

سنگ های قیمی به دلیل ارزشی که دارند می تواند در انواع تقلبی آن نیز ساخته شوند یکی از سنگ های قیمتی یاقوت است که با شناسایی و تشخیص یاقوت اصلی می توانید سنگی با ارزش خریداری کنید.

راه تشخیص یاقوت اصل + عکس

روش های مختلفی برای تشخیص سنگ های تقلبی از اصل وجود دارد برای تشخیص یاقوت اصل از تقلبی نیز می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. این نشانه های تشخیصی توسط افرادی با تجربه و کارشناسان مربوطه ارائه شده است تا آمار چنین حوادث و تقلب در هرید و فروش این سنگ ها به حداقل برسد.

 خرید یاقوت اصل

تشخیص یاقوت اصل و یاقوت بدل

یکی از روش های دقیقی که برای تشخیص سنگ یاقوت مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از دستگاه های الکترونیکی است که در زمینه گوهر شناسی مورد استفاده است و به دلیل قیمت بالایی که دارد کمتر موجود می باشد.

این دستگاه ها قادر می باشند تا تحلیل فرمول های شیمیایی تقلبی بودن سنگ ها را تشخیص دهند ممکن است برخی از افراد از دستگاه های دیگر در این زمینه استفاده کنند اما دقت این دستگاه ها به میزانی است که برای شناسایی سنگ ها فقط باید از دستگاه های مخصوص آن استفاده کرد.

یاقوت سرخ دارای رنگی سرخ و ابری است یاقوت هایی که سرخ هستند کمتر دارای رنگ سرخ تیره می باشند و رنگ آن ها سرخ متوسط است.

نحوه تشخیص یاقوت

اشعه فرابنفش نیز در زمینه تشخیص یاقوت تقلبی از اصل می تواند موثر باشد استفاده از این اشعه ها موجب می شود تا رنگ یاقوت به خوبی نشان داده شود. .

جالب است بدانید که یاقوت تقلبی دارای رنگی شفاف است در صورتی که یاقوت اصل مانند یک سنگ معدنی دیده می شود. و افرادی که در این زمینه دارای تجربه و تخصص کافی هستند می توانند به راحتی این موضوع را تشخیص دهند.

اگر تشخیص این کار برای شما دشوار است می تواند از افراد کارشناس و متخصص در این زمینه که دارای تجربه زیادی هستند استفاده کنید.

چون تشخیص اینگونه از سنگ ها کار دشواری است و نیازمند تجربه است باید از افراد متخصص کمک بگیرد و به تنهایی تشخیص این سنگ ها زمان زیادی را می طلبد.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها