بیوگرافی کامل مژگان شجریان دختر استاد شجریان + تصاویر

بیوگرافی کامل مژگان شجریان دختر استاد شجریان را در ادامه می خوانید...

بیوگرافی کامل مژگان شجریان دختر استاد شجریان + تصاویر

مژگان شجریان فرزند محمدرضا شجریان است. مژگان شجریان طراح گرافیک، نقاش، خواننده و نوازنده سه‌تار است. مژگان شجریان، دختر سوم استاد محمدرضا شجریان است، مژگان شجریان آواز را نزد پدر و در کنار همایون و خواهرانش فرا گرفته است.

 

shajar2

مژگان شجریان یک خرداد ۱۳۴۸ در تهران متولد شد. مژگان شجریان لیسانس موسیقی و نقاشی دارد و کارشناسی ارشدش را هم در رشته‌ی گرافیک گرفته است. پدرش استاد محمدرضا شجریان خواننده ایرانی و مادرش فرخنده گل افشان می باشد. مژگان شجریان دو خواهر بزرگتر بنام راحله و افسانه و یک برادر کوچکتر بنام همایون شجریان دارد و از ازدواج دوم پدرش یک برادر ناتنی بنام رایان دارد.

مژگان شجریان زیر نظر نوازندگان ممتاز ایرانی چون محمدرضا شجریان ، محمدرضا لطفی ، حسین علیزاده و پرویز مشکاتیان تعلیم دیده است.

 

 

بیشتر بخوانید : واکنش مژگان شجریان به درگذشت پدرش + عکس

 

mojgan-shajarian-6

مژگان راه پدر خود را ادامه داده است و اکنون تبدیل به یکی از بهترین نوازندگان و خوانندگان سنتی ایرانی شده اسـت. مژگان شجریان از سال 1389 نیز تکخوانی و هم آوازی را آغاز کرد.

مژگان شجریان در سال 2012 به آمریکا مهاجرت کرد و هم اکنون در کالیفرنیای جنوبی زندگی می کند و در آنجا اجرا می کند و آوازهای کلاسیک فارسی و سه تار را آموزش می دهد.

مژگان شجریان در بیش از 60 کنسرت به طور گسترده در جشنواره های بزرگ بین المللی و سالن های معتبر کنسرت در اروپا ، آمریکای شمالی ، استرالیا با موسیقی دان ارجمند ایرانی (محمدرضا شجریان ) اجرا کرد.

 

mozhgan-shajarian01-4

وضعیت تاهل مژگان شجریان :

مژگان شجریان با محمدعلی رفیعی مدیر برگزاری کنسرت های شجریان پدر و پسر است ازدواج کرده و صاحب یک دختر به نام مهر و دو پسر دوقلو به نام های سپهر و سام می باشد. 

 
mozhgan-shajarian01-6

آثار هنری:

آلبوم ارغوان که شامل تک آهنگ های زیر می باشد.

از این شبها

ای وطن 

مقام مجنون

راهی و آهی

ارغوان

آیینه شکسته

خموشانه

ستار سولو

از این شبهای ناباور

سنتور سولو

 

shajar1

زندگی و تحصیلات

مژگان شجریان ۲۷ اردیبهشت ۱۳۴۸ در تهران متولد شده‌است. او فارغ‌التحصیل کارشناسی نقاشی و کارشناسی ارشد ارتباط تصویری (گرافیک) از دانشگاه آزاد اسلامی است و علاوه بر آن نیز کارشناسی موسیقی از دانشگاه هنر دارد.

 

shajar3

سابقه آموزشی

  • فراگیری سه تار نزد محمدرضا لطفی و حسین علیزاده در مرحله مقدماتی در سال ۱۳۵۸
  • فراگیری ردیف نوازی نزد پرویز مشکاتیان در سال ۱۳۶۰
  • فراگیری ردیف نوازی نزد مهربانو توفیق در دانشگاه هنر سال ۱۳۶۸

 

گروه شهناز

محمدرضا شجریان در سال ۱۳۸۷ یک گروه موسیقی بنیان نهاد و آن را به افتخار جلیل شهناز (نوازندهٔ نامی تار)، گروه شهناز نامید.محمدرضا شجریان به همراه دخترش مژگان شجریان با این گروه فعالیت داشتند.

 

 

آلبوم ارغوان

اولین آلبوم مستقل وی در فروردین ۱۳۹۸ با نام ارغوان منتشر شد. آهنگسازی این آلبوم را سورنا صفاتی بر عهده داشته‌است. در این آلبوم از اشعار شاعرانی چون هوشنگ ابتهاج، شفیعی کدکنی و حافظ استفاده شده‌است. مژگان شجریان دربارهٔ نام این آلبوم می‌گوید: «نام ارغوان حکایت گر آلام مردمان سرزمین ماست و نیز آنان که تن به کوچی اجباری داده ولی هرگز از سرزمین مادری ریشه برنکنده اند.» با توجه به محدودیت‌های انتشار آلبوم‌های موسیقی با صدای زنان در ایران مژگان شجریان با انتشار نوشته‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد: «به دلیل قوانین ناعادلانه حاکم بر سرزمینمان امکان انتشار آلبوم ارغوان وجود ندارد و به همین دلیل ارغوان به‌طور رایگان در اینترنت در دسترس علاقمندان در ایران قرار می‌گیرد.»

 

 

سابقه فعالیت هنری

  • اجرای کنسرت همراه با سیما بینا در سال ۱۳۷۰ در تهران
  • طراحی گرافیک آثار استاد محمدرضا شجریان و همایون شجریان از سال ۱۳۷۲
  • تکخوانی و هم آوازی با استاد شجریان در کنسرت لندن همراه با گروه شهناز (فروردین ۱۳۸۹) (پخش شده به صورت رسمی توسط بی‌بی‌سی)
  • سه تار نوازی در کنسرت گروه شهناز در دبی، کنسرت گروه شهناز در تهران، رندان مست و مرغ خوش خوان
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها