مرد سال موسیقی2019 معرفی شد/ «کیهان کلهر» برنده جایزه بزرگ موسیقی وومکس

استاد کیهان کلهر نوازنده کمان‌چه و از موسیقی‌دانان معاصر ایرانی جایزه بزرگ وومکس را دریافت کرد و مرد سال موسیقی 2019 شد.

مرد سال موسیقی2019 معرفی شد/ «کیهان کلهر» برنده جایزه بزرگ موسیقی وومکس

سرویس فرهنگی مستقل آنلاین: کیهان کلهر از برجسته‌ترین موسیقی‌دانان ایرانی و اولین ایرانی است که در فهرست برندگان جایزه گرمی قرار گرفته و در سال ۱۳۹۵ با آلبوم «مرا به خانه بخوان» از پروژه راه ابریشم جایزه موسیقی جهانی گرمی را گرفته است.

با اعلام رسمی وب‌سایت وومکس (womex.com)، برگزارکنندگان رویداد وومکس، ضمن ابراز شعف و خوشحالی از اهدای این جایزه با افتخار به کیهان کلهر، آن را به دلیل تسلط و یکانگی مهارت این ویرتئوز کمانچه، در نوآوری و ایجاد زبانهای جدید هیجان‌انگیز موسیقی و برای رساندن سنت موسیقی کلاسیک ایرانی به گوش مردم سراسر جهان به کیهان کلهر از ایران اهدا می‌نمایند.

این سایت در توصیف هنر کمانچه‌نوازی کیهان کلهر نوشته است: «برای کلهر، کمانچه صدای اوست. هنگامیکه می‌نوازد انگار زبانی کامل ایجاد می‌کند که با سراسر مردم جهان از گذشته دور تا آینده ارتباط برقرار می‌کند. کیهان کلهر در طول زندگی حرفه‌ای خود با بهترین نوازندگان جای جای ایران همکاری کرده و موسیقی اقوام کردستان و خراسان را مورد مطالعه قرار داده است و با موزیسین‌های سایر فرهنگ‌ها نیز با زبان موسیقی دیالوگ داشته است ازجمله شجاعت حسین خان از هند، یویوما و گروه بین‌المللی جاده ابریشم، اردال ارزنجان از ترکیه، تریو هلندی رامبرانت، تومانی دیاباته از مالی، گروه بروکلین رایدر و کوارتت کرونوس؛ از این رو به همه این صداها اجازه می‌دهد تا صدای او را فراگیر کنند.»

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها