فوری / این افراد مشمول سهام عدالت می شوند

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در تشریح جزییات مصوبات جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهارکرد:

فوری / این افراد مشمول سهام عدالت می شوند

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ در تشریح جزییات مصوبات جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش، اظهارکرد: در ادامه جلسه صبح بخش‌های درآمدی بودجه سال ۱۴۰۰ مورد بررسی قرار گرفت و تبصره‌ها و بند‌هایی از آن به تصویب رسید. وی در تشریح مصوبات این جلسه، اظهارکرد: بنا شد ذیل صورتجلسات مالی و بودجه‌ای شرکت‌های دولتی که به تصویب مجامع آنها می‌رسد، حتما به امضای وزیر اقتصاد و امور دارایی و یا رئیس سازمان برنامه و بودجه برسد.

 


اخبار مهم روز :

ارزش روز سهام عدالت من (1399/10/21)


 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ ادامه داد: همچنین در این جلسه ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای یعنی پروژه‌های عمرانی به صورت تهاتر با مطالبات پیمانکاران اختصاص یافت.

حاجی دلیگانی بیان کرد: در این جلسه مصوب شد برای ۹۰ هزار میلیارد تومانی که در بند (و) تبصره ۲ برای متناسب‌سازی حقوق، رد بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، پاداش خدمت کارکنان دستگاه‌های اجرایی رتبه‌بندی معلمان، تامین بخشی از مطالبات ایثارگران، بیمه‌های تکمیلی، پاداش خدمت و ذخیره مرخصی شهدا و ایثارگران و همچنین بازنشستگان مشمول قانون حمایت از اشتغال آمده بود، مقرر شد کارگروهی تشکیل شده جدولی برای میزان سهم هر کدام تعیین کند.

حاجی دلیگانی اظهارکرد: اعضای کمیسیون تلفیق همچنین دولت را مکلف کردند تا به ۷ میلیون ایرانی سهام عدالت واگذار کند.

نماینده شاهین شهر در مجلس، گفت: این مصوبه شامل حال ۷ میلیون ایرانی می‌شود و تمام کسانی را که ثبت نام کرده‌اند و سهام عدالت به آنها واگذار نشده و چه کسانی که ثبت نام نکرده‌اند را نیز شامل می‌شود. مصوبات کمیسیون تلفیق پس از تصویب درجلسه علنی و تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون می‌شود.

 


اخبار مهم : 

فوری / کسانی که قصد فروش سهام عدالت دارند بخوانند


 

درباره سهام عدالت:

سهام عدالت  نوعی یارانه است که طبق نظر دولت نهم (ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد)، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده‌است.بنا بر طرح «سهام عدالت»، بخشی از سهام شرکت‌های دولتی معین، به قشرهای کم‌درآمدتر فروخته می‌شود.

 


اخبار مهم : 

فوری / زمان ثبت نام جاماندگان سهام عدالت فاش شد


 

«آیین‌نامه اجرایی افزایش ثروت خانوارهای ایرانی از طریق گسترش سهم بخش تعاون براساس توزیع سهام عدالت» در تاریخ ۹ بهمن ۸۴ و پس از اصلاح متن اولیه که خود در ۲۳ آبان ۸۴ مصوب هیئت وزیران شده بود، به تصویب این هیئت رسید. تصویب اساسنامه شرکت کارگزاری سهام عدالت در همین روز بر عزم راسخ دولت جدید در عملی ساختن این پروژه صحه گذاشت و سهام مزبور پیش از آغاز سال ۱۳۸۵ در چهار استان به تعدادی از مشمولان طرح اعطا شد. در مرحله اول واگذاری سهام عدالت به برخی از افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و رزمندگان بیکار فاقد شغل تقسیم شد و برگه‌هایی به عنوان برگه سهام عدالت نیز به مشمولان طرح سهام عدالت داده شد. ارزش برگه های ۵۰۰ هزار تومانی به ۴۳ میلیون و برگه های ۱ میلیون تومانی به ۵۴ میلیون رسید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها