زمان اعطای کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت اعلام شد + جزئیات

با وجود آن که برخی مسئولان پیش از این زمان پرداخت وام سهام عدالت را از اول دی ماه امسال اعلام کرده بودند اما مدیر فنی سهام عدالت پرداخت این وام را مشروط به آمادگی فنی و حقوقی بانک ها اعلام کرده و اظهار امیدواری کرد پرداخت این تسهیلات تا پایان دی ماه آغاز شود.

زمان اعطای کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت اعلام شد + جزئیات

با وجود آن که برخی مسئولان پیش از این زمان پرداخت وام سهام عدالت را از اول دی ماه امسال اعلام کرده بودند اما مدیر فنی سهام عدالت پرداخت این وام را مشروط به آمادگی فنی و حقوقی بانک ها اعلام کرده و اظهار امیدواری کرد پرداخت این تسهیلات تا پایان دی ماه آغاز شود. صبر سهامداران عدالت از همه نظر رو به پایان است. از یک سو قیمت سهام آنها در بورس نسبت به ابتدای آزادسازی کاهش پیدا کرده است، از سوی دیگر پول چندانی از فروش سهام – آن دسته از سهامداران که سهام عدالت خود را فروخته اند – به حسابشان واریز نشده و از طرفی وعده های مسئولان که دائم آنها را به سهامداری تشویق کرده و به جای فروش سهام، قول اخذ تسهیلات به اعتبار سهامشان به آنها داده اند ، جامه عمل نپوشیده است.

 

قرار نبود اول دی ماه وام سهام عدالت پرداخت شود!

قرار بود پرداخت این تسهیلات از ابتدای دی ماه آغاز شود اما مدیر فنی سهام عدالت می گوید چنین قراری نبوده و این اخبار شایعات فضای مجازی است!

 

بنا به اعلام روزنامه دنیای اقتصاد، محمود حسنلو، مدیر فنی سهام عدالت در جواب علت تاخیر پرداخت این وام تاکید می‌کند که آنچه از آن به‌عنوان وام سهام عدالت نام برده می‌شود در واقع کارت اعتباری است و از ابتدا هم زمان معینی برای ارائه این کارت اعلام نشده بود.

وی توضیح می‌دهد: ارائه کارت اعتباری به کسانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند در دست بانک‌هاست و ما سرویس‌هایش را هم به بانک‌ها داده‌ایم. برای روش غیرمستقیم هم به زودی عملیاتی می‌شود و منتظر عقد قرارداد هستیم. یعنی مسائل اداری مانده و کارهای فنی آن انجام شده است.

 

اعطای کارت اعتباری به سهامداران عدالت ؛ شاید تا پایان دی ماه

حسنلو  در واکنش به اخباری که زمان ارائه وام سهام عدالت را اول دی‌ماه اعلام کرده بودند، می‌گوید: یادم نمی‌آید کسی گفته باشد این کارت‌های اعتباری از اول دی‌ ماه به سهامداران داده می‌شود. چون هر بانکی تا بیاید پیاده‌سازی‌های فنی را انجام دهد و قرارداد حقوقی ببندد زمان می‌برد. بنابراین بعید است کسی زمان تعیین کرده باشد و به نظر می‌رسد اینها شایعات فضای مجازی بوده است.

 

این مقام مسئول اظهار امیدواری می‌کند ارائه کارت اعتباری به دارندگان سهام عدالت تا پایان دی ماه صورت گیرد و می‌گوید: برای این کار باید چند ارگان و سازمان مختلف با هم کار کنند ولی بانک‌های بزرگ‌تر حتما تا پایان دی ماه این کار را به پایان خواهند رساند.

 

شایان ذکر است حسنلو در حالی وعده اول دی ماه برای پرداخت تسهیلات به سهامداران عدالت را تکذیب می کند که این وعده از سوی حسین سلاح ورزی عضو شواری عالی بورس و علیرضا ماهیار، معاون شرکت سپرده‌گذاری مرکزی مطرح شده بوده و در بسیاری از رسانه ها منعکس شده است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها