تورم بازار خودرو بخاطر سهمیه بندی بنزین نیست

نظارت بر بازار همیشه وجود داشته، اما اکنون به دلیل شرایط تشدید شده و شرایط ایجاب می‌کرد حضور جدی‌تری در بازار داشته باشیم.

تورم بازار خودرو بخاطر سهمیه بندی بنزین نیست

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: امروز نظارت بر بازار تشدید شده و رسیدگی ها باید سرعت گیرد، درعین حال تورم خودرو در بازار واقعی نبوده و متاثر از سهمیه بندی بنزین نیست؛ بلکه سوءاستفاده‌هایی در این بازار رخ داده است.

«رضا رحمانی» در حاشیه همایش نقش فعالان اقتصادی در تحقق گام دوم انقلاب گفت: نظارت بر بازار همیشه وجود داشته، اما اکنون به دلیل شرایط تشدید شده و شرایط ایجاب می‌کرد حضور جدی‌تری در بازار داشته باشیم.

وی افزود: آمار شکایت‌ها بیشتر شده و باید رسیدگی سرعت می‌گرفت؛ این موضوع متناسب با شرایط است و زمان ندارد و تا هر زمان احساس شود بازار به این نظارت نیاز دارد، در بازار حضور داریم. رحمانی ضمن تاکید بر اینکه همیشه استانداردی از نظارت وجود دارد، افزود: طرح جدید نشان داد کارهای اساسی مانند تکمیل سامانه و کنترل زنجیره‌ها را باید جدی‌تر انجام دهیم.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: پیرامون افزایش قیمت بنزین یا افزایش قیمت‌ها باید دو نکته رادر نظر گرفت؛ یکی تاثیر واقعی و دیگری تاثیر روانی و تورم انتزاعی است.

رحمانی با بیان اینکه باید تاثیر واقعی را پذیرفت، گفت: ۱۰۰ قلم کالای پر مصرف را وزارت صنعت هر روز رصد می‌کند که در این مدت ۵۰ درصد آنها افزایش قیمت داشته‌اند، البته برخی‌ افزایش‌ها بین یک تا چهار درصد بود.

 وی  اضافه کرد: چند قلم کالا نیز مانند گوجه فرنگی افزایش قیمت غیرمتعارفی داشته که متاثر از قیمت بنزین نبوده است. وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قرار شد از منظر تولید افزایش قیمت صورت نگیرد، گفت: تلاش ما این بوده جلوی تاثیر روانی و غیرواقعی را بگیریم./ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها