زمان واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران اعلام شد

در فاز چهارم، با شروع زمستان ۱۴۰۰ همه مردم در مقابل این بیماری واکسینه می شوند.

زمان واکسیناسیون عمومی کرونا در ایران اعلام شد

رییس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: واکسن کووید ١٩ در ایران با استفاده از توان داخلی و خرید از دیگر کشورها تامین می شود و واکسیناسیون عمومی هم از زمستان ١٤٠٠ آغاز می شود. مصطفی قانعی  روز دوشنبه در پاسخ به نگرانی مردم درباره تامین واکسن کرونا در کشور افزود: کمیته علمی مقابله با کرونا در تلاش است تا نیاز کشور به واکسن  کرونا را با کمک تولیدات داخلی و خرید از دیگر کشورها تامین کند.

وی یادآور شد: در این برنامه قرار است حدود ۱۶ میلیون دوز واکسن از مجموعه کوواکس، بیش از ۲۵ میلیون دوز از طریق واردات و ۲۵ میلیون دوز با استفاده از تولیدات داخلی تامین شود،  واکسیناسیون عمومی نیز اسفندماه سال آینده شروع می‌شود.

رییس  کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا همچنین گفت:  زمستان امسال کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی، افراد مسن، معلولان و جانبازان مراکز نگهداری در اولویت واکسیناسیون قرار دارند،  

قانعی ادامه داد: بهار و تیرماه سال آینده نیز افراد بالای ۶۵ سال، افراد ۱۶ تا ۶۴ سال با بیماری زمینه‌ای و افرادی که به واسطه شغل خود با مردم در تماس هستند واکسن دریافت می‌کنند.

 دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: مرداد تا آذر ۱۴۰۰ نیز نوبت به واکسیناسیون ساکنان مراکز شلوغ، افراد ۵۵ تا ۶۵ سال فاقد بیماری زمینه‌ای و شاغلان ضروری و کارکنان بهداشتی که در خط اول مواجهه نیستند، انجام می شود.

قانعی تصریح کرد: در نهایت در فاز چهارم، با شروع زمستان ۱۴۰۰ همه مردم در مقابل این بیماری واکسینه می شوند. 

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وی درمورد این که ۹ شرکت در کشور در حال تولید واکسن کرونا هستند، اظهار داشت: سه مورد از آنها به فاز بالینی رسیده‌اند،  یک همکاری مشترک با کوبا داریم که این واکسن نیز در مراحل خوبی قرار دارد، به زودی واکسن مورد تایید ایرانی به مرحله تولید نهایی می رشد. وی یادآور شد: پایگاه یونیسف، ایران را یکی از کشورهای سازنده و تولیدکننده واکسن کرونا معرفی کرده است.

 

منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها