مرگ 6 نفر در آزمایش بالینی واکسن کرونا فایزر + جزئیات

طبق گزارش سازمان غذا و دارو آمریکا در جریان آزمایش بالینی واکسن فایزر و بیوان تک ۶ نفر فوت کرده اند

مرگ 6 نفر در آزمایش بالینی واکسن کرونا فایزر + جزئیات

طبق گزارش سازمان غذا و دارو آمریکا در جریان آزمایش بالینی واکسن فایزر و بیوان تک ۶ نفر فوت کرده اند که ۴ نفر از این افراد در گروه کنترل بوده اند و واکسن را دریافت نکرده بودند. براساس گزارش سازمان غذا و دارو آمریکا، طی آزمایش بالینی واکسن کووید١٩ توسعه یافته در شرکت بی وان تک و فایزر ۶ نفر فوت کرده‌اند.

طبق این گزارش اطلاعات اولیه حاکی از آن است که واکسن مذکور در مقابل ویروس کرونا مقاومت بالایی دارد. تأثیر گذاری واکسن در مرحله سوم آزمایش بالینی حدود ۹۴ درصد اعلام شده است. همچنین فایزر اعلام کرد این واکسن در جلوگیری از ابتلاء به کووید١٩ با علائم معتدل و شدید ۹۵ درصد کارآمد است.

اما علاوه بر این موارد در گزارش سازمان غذا و دارو آمریکا ذکر شده ۶ فرد طی آزمایش‌های بالینی این واکسن فوت کرده‌اند که ۴ نفر آنان واکسن پلاسیبو را دریافت کردند.

همچنین نشریه ایندپندنت مصر در این باره می‌نویسد: سازمان غذا و دارو تأیید کرده یکی از افراد فوت شده دارای چاقی مفرط بوده و از تصلب شرایین رنج می برده است. وی ٣ روز پس از دریافت نخستین دوز واکسن فوت کرده است. همچنین دو فرد به دلیل حمله قلبی یا سکته فوت کرده‌اند. علت مرگ دو تن دیگر هنوز مشخص نشده است.

سن ٣ نفر از افراد درگذشته بیشتر از ۵۵ سال بوده است. به گفته شرکت فایزر در کل ۴۳ هزار و ۵۳۸ نفر در آزمایش بالینی واکسن کووید١٩ شرکت کرده‌اند.

 

منبع : مهر

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها