تکلیف تعطیلی ۲ هفته‌ای کرونایی کشور چه شد؟

این روز‌ها گمانه زنی‌ها درباره تعطیلی ۲ هفته‌ای کشور در رسانه‌ها مطرح شده است و مسئولان هم در این باره اظهار نظر‌هایی کرده اند.

تکلیف تعطیلی ۲ هفته‌ای کرونایی کشور چه شد؟

این روز‌ها گمانه زنی‌ها درباره تعطیلی ۲ هفته‌ای کشور در رسانه‌ها مطرح شده است و مسئولان هم در این باره اظهار نظر‌هایی کرده اند. ویروس کرونا این روزها به یک قاتل سریالی تبدیل شده است که هر روز جان هزاران نفر را در جهان می گیرد و سیاه‌ترین روزهای صد سال اخیر در دنیا را رقم زده است. در روزهای اخیر رکورد فوتی‌های کرونا در جهان شکسته شد و این ویروس مرگبار در یک روز بیش از ۱۰ هزار قربانی گرفت.

مردم ایران هم مانند مردم بسیاری از کشورها از شر ویروس کرونا حال و روز خوشی ندارند‌. در سه هفته اخیر این ویروس وحشی سیاه ترین روزهای قرن را برای ایرانیان رقم زد و ۲۴ درصد فوتی‌های کرونا تاکنون در سه هفته اخیر ثبت شده است.

از طرفی باید توجه داشت که در ۲ هفته گذشته ایران جزو کشورهای رکورددار فوتی‌های روزانه کرونا در جهان بوده و حتی رتبه چهارم مرگ و میر روزانه کرونا را به نام خود ثبت کرده است.

به دنبال این میزان مرگ‌ومیر، متخصصان و مسئولان بهداشتی کشور در رسانه‌ها و فضای مجازی خواستار تعطیلی ۲ تا ۳ هفته‌ای تهران شدند.

ستاد ملی مقابله با کرونا هم در ۲ هفته اخیر با توجه به افزایش موارد ابتلا و فوتی‌های کرونا در ایران، در ۸۹ شهرستان بحرانی کشور اعلام تعطیلی کرد و در ۲۵ استان برای چند روز محدودیت محدودیت تردد بین استانی اعمال کرد. همچنین از روز ۲۱ آبان مشاغل سطح ۲،۳ و ۴ از ساعت ۱۸ تعطیل شدند.

اما با وجود این محدودیت‌ها، به گفته کیانوش جهانپور مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در شرایط کنونی تنها راه شکست کرونا و زنجیره انتقال بیماری تعطیلی چند هفته‌ای و اعمال محدودیت سفر است.

همچنین فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران هم به دلیل وضعیت بحرانی پایتخت و آمار بالای بیماران بستری و بدحال در بیمارستان‌ها، تعطیلی حداقل ۲ هفته‌ای را برای دادن فرصت استراحت به کادر درمان و کاهش ورودی مراکز درمانی الزامی دانست و گفت: ما درخواست ۲ هفته تعطیلی را به ستاد ملی مقابله با کرونا داده‌ایم.

روسای ۶۵ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی که سکانداران کشتی نظام سلامت در کشور هستند با وجود اعمال محدودیت‌های ذکر شده، چند روز پیش در نامه‌ای به وزیر بهداشت خواستار تعطیلی حداقل دوهفته‌ای سراسری همراه با اعمال محدودیت جدی در سفرهای بین شهری و رفت‌وآمدهای غیرضروری درون شهری همگام با ادامه محدودیت های اعمال شده قبلی، نظارت همه جانبه و موثر بر نحوه اجرایی شدن آن و نیز برخورد قاطع و بازدارنده با برگزارکنندگان هرگونه گردهمی و تجمع در سراسر کشور شدند.

موضوع تعطیلی ۲ هفته ای کرونا همچنان در صدر اخبار فضای مجازی و رسانه‌هاست و خبرهای ضدونقیضی نیز در این باره منتشر می‌شود؛ از جمله خبری مبنی بر موافقت رئیس جمهور و مخالفت استاندار تهران با تعطیلی منتشر شد که محسنی بندپی این موضوع را تکذیب کرد و گفت که موضوع تعطیلی تهران و کلانشهرها هنوز در صحن ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح نشده است اما من با این موضوع موافق هستم.

در نهایت روز پنجشنبه قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت از بررسی تعطیلی ۲ هفته‌ای کشور در روز شنبه در ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد. حالا باید منتظر ماند و دید که در جلسه روز شنبه ستاد ملی مقابله با کرونا چه تصمیمی در این باره گرفته می‌شود.


منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها