10 دلیل برای یادگیری زبان انگلیسی

: امروزه به دلیل شرایط تحصیلی و کاری و همچنین بخاطر خلق فضای مجازی که کسب و کار دنیا را به هم ربط داده است افراد بیشتری برای یادگیری زبان انگلیسی رغبت نشان می دهند.

10 دلیل برای یادگیری زبان انگلیسی

اکثر کشورها زبان انگلیسی را بین دروس تحصیلی جا داده و حتی خارج از محیط تحصیلی نیز کودکان از سنین پایین تری برای یادگیری اقدام می کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا 10 دلیل اهمیت یادگیری زبان انگلیسی را بررسی کنیم.

1

امروزه به دلیل شرایط تحصیلی و کاری و همچنین بخاطر خلق فضای مجازی که کسب و کار دنیا را به هم ربط داده است افراد بیشتری برای یادگیری زبان انگلیسی رغبت نشان می دهند. اکثر کشورها زبان انگلیسی را بین دروس تحصیلی جا داده و حتی خارج از محیط تحصیلی نیز کودکان از سنین پایین تری برای یادگیری اقدام می کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا 10 دلیل یادگیری زبان انگلیسی را بررسی کنیم.

چرا یادگیری زبان انگلیسی اهمیت زیادی دارد؟

درک این مسئله که چرا زبان انگلیسی به این میزان اهمیت زیادی دارد بسیار آسان است چرا که با کوچکترین دقت در روابط بین المللی پی می برید که نشست های علمی فرهنگی تمام جلسات و انجمن های مشترک بین چند کشور به زبان انگلیسی برگزار می شود و حتی توریست ها نیز در سفرهای خود برای ارتباط گرفتن از زبان انگلیسی به عنوان زبان مشترک استفاده می کنند. بهترین آموزشگاه زبان انگلیسی در تهران این امکان را فراهم کرده تا افراد با توجه به قدرت یادگیری خود مدت زمان دوره را کوتاه تر کرده و نتیجه عالی دریافت کنند.

در بررسی علل گستردگی زبان انگلیسی می بینیم که دلایل عمده آن به دوره ی اوج بریتانیا برمی گردد؛ زمانی که بریتانیا 25 درصد از قلمرو های کره زمین را به خود اختصاص داده بود و از طرفی حکمرانان انگلیسی زمانی که کشورهای دیگر را به استعمار خود درمی آوردند مردم آن کشور را از زبان مادری منع و مجبور به صحبت به زبان انگلیسی می کردند و از این طریق تاثیر بسیار مهمی بر گستردگی زبان انگلیسی گذاشتند.

10 دلیل برای یادگیری زبان انگلسی

10 دلیل مهم جهت اقدام به یادگیری زبان به شرح زیر می باشد:

  • زبان صنعت رسانه
  • زبان روابط علمی
  • زبان جهانی
  • کمک به شغل یابی
  • ایجاد زمینه برای روابط جدید
  • زبان اینترنت
  • سهولت ارتباط در مسافرت
  • آشنایی با فرهنگ های مختلف
  • زبان تحصیل در سراسر دنیا
  • زبانی کلیدی برای تجارت
  • 2

    زبان صنعت رسانه

    به دلیل شهرت و محبوبیت هالیوود در دنیای هنر، تعداد زیادی از آثار هنری در زمینه های سینما، موسیقی و ... به زبان انگلیسی خلق شده است که با یادگیری زبان انگلیسی می توانید به منابع اصلی آن ها دسترسی پیدا کرده و از هرگونه ترجمه و دوبله بی نیاز شوید. بهترین آموزشگاه زبان کودکان در تهران توسط انیمیشن های آموزشی به زبان اصلی، با بهترین متد و در کوتاه ترین زمان کودکان را مسلط به زبان انگلیسی می گرداند.

    زبان روابط علمی

    برای افرادی که در زمینه تحصیل فعال هستند باید گفت بررسی ها حاکی از آن است که نویسندگان مقالات و آثار علمی امروزه بیشتر از زبان مادری خود به زبان انگلیسی آثار خود را منتشر می کنند و کمتر کسی می تواند به ترجمه های آن ها دسترسی داشته باشد. بنابراین برای برخورداری از رفرنس های معتبر تاکید می شود که یادگیری زبان انگلیسی را جدی بگیرید.

    زبان جهانی

    زبان انگلیسی از گستردگی خاصی برخوردار است که کمتر زبانی می تواند از این شرایط برخوردار باشد. طبق آمار از هر 5 نفر در سطح دنیا یک نفر می تواند به زبان انگلیسی صحبت کند و یا آن را متوجه شود.

    کمک به شغل یابی

     با توجه به سطح بالای درآمد در شرکت های چند ملیتی و یا بیزینس هایی که با خارج از کشور در ارتباط است، نیاز است تا شما زبان انگلیسی را فراگرفته و از آن در جهت بهبود وضعیت شغلی خود بهره ببرید.

    ایجاد زمینه برای روابط جدید

    زبان انگلیسی در کشورهای بسیاری به عنوان زبان رسمی شناخته می شود که تعداد این کشور ها به 53 عدد هم می رسد. این زبان از طرف اکثر مردم دنیا به عنوان زبان رسمی شناخته شده است. این بدان معناست که شما با تسلط بر این زبان چه در استرالیا کار کنید چه به آفریقا سفر کنید باز می توانید با تمام افراد روابط اجتماعی داشته باشید.

    زبان اینترنت

    شما اگر به دنبال مطالب مهم و علمی در اینترنت باشید خواهید دید که بیش از نصف مطالب و بخش بزرگی از رفرنس ها به زبان انگلیسی می باشد و این موضوع به اهمیت زبان انگلیسی می افزاید. همچنین همان طور که اطلاع دارید بزرگترین و مهم ترین شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی و فناوری در کشور های انگلیسی زبان حضور دارند.

    تسهیل ارتباط در مسافرت

     می توان ادعا کرد که زبان انگلیسی تنها زبانی است که این گونه در سراسر دنیا مورد قبول واقع شده و در هر کشوری به آن طریق می توان ارتباط برقرار کرد. یادگیری زبان انگلیسی این امکان را برای شما فراهم می کند که در سفرهای خود دچار چالش های ناشی از عدم برقراری ارتباط دور مانده و با تسهیل در صحبت و ارتباط نهایت لذت را از سفر خود برده و با آسودگی خاطر از اوقات و شرایط حاضر بهره ببرید.

    آشنایی با فرهنگ های مختلف

     این دانش مفید یعنی زبان انگلیسی به شما این امکان را می دهد که بتوانید به راحتی از ادبیات، موسیقی، اثر هنری و فیلم و.. مربوط به کشور های مختلف استفاده کنید و لذت ببرید. انس گرفتن با این آثار ارزشمند زمینه آشنایی شما را با فرهنگ های مختلف فراهم می کند. نکته جالب این است که هنرمندان بسیاری سعی دارند یک نسخه انگلیسی از آثار خود ارائه دهند.

    این بدان معناست که شما با یادگیری تنها یک زبان انگلیسی به آثار و فرهنگ اکثر کشور ها دسترسی پیدا خواهید کرد و حتی می توانید متقابلاً فرهنگ و رسوم خود را به کشورهای دیگر معرفی کنید و در راستای گسترش فرهنگ خود نقش مهمی داشته باشید.

    زبان تحصیل در سراسر دنیا

    از آن نظر که اکثر افراد به زبان انگلیسی سخن می گویند باید گفت که هزاران مراکز علمی اعم از دانشگاه و مدرسه و کارگاه ها و ... وجود دارند که به زبان انگلیسی برنامه های خود را ارائه می دهند. باید گفت که اگر شما نیز جزء آن دسته از افرادی هستید که به زبان انگلیسی آکادمیک صحبت می کنید باید گفت که فرصت های تحصیلی و دوره ای بی نظیری در اختیار دارید.

    زبانی کلیدی برای تجارت

    اگر شما صاحب یک شغل بیزینسی هستید حتما متوجه شده اید که دانستن زبان انگلیسی چقدر می تواند در صعود نمودار پیشرفت یک تجارت تاثیر شگرفی داشته باشد. اهمیت زبان انگلیسی در تجارت از این رو جلوه پیدا کرده است که در کشور های بریتانیا، ایالت متحده، آفریقای جنوبی، هند و کانادا زبان اصلی مردم و صاحبان کسب و کار می باشد.

  • 3

    سخن پایانی

    در این مقاله ما سعی کردیم که 10 دلیل یادگیری زبان انگلیسی را توضیح داده و ثابت کنیم زبان انگلیسی در قرن و عصر حاضر تا چه حد می تواند تاثیر چشمگیری در زندگی داشته باشد. تنها عاملی که گاها افراد را از ادامه مسیر آموزش این زبان دلسرد می کند انتخاب نادرست مسیر یادگیری است. شما می توانید با انتخاب آموزشگاهی که برنامه های آموزشی خود را بصورت اصولی پیاده می کند این مسیر لذت بخش را به راحتی طی کنید. از اینکه تا پایان مقاله ما را همراهی نمودید سپاسگزاریم. لطفا پیشنهادات و نظرات ارزشمند خود را در بخش دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها