چه کسی چتر را اختراع کرد؟

اگر شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که در هنگام باران به چتر احتیاج دارید باید به دنبال مخترعان آن بگردید تا از آن ها تشکر کنید زیرا به شما کمک کرده است تا در باران لباس هایتان خیس نشود. پس جالب است بدانید که چترهای اولیه از روی شاخ و برگ درختان ساخته می شد مخصوصاً از روی مدل برگ درختان موز بود.

چه کسی چتر را اختراع کرد؟

اولین چترها در بین النهرین چین مصر باستان و هند مورد استفاده قرار گرفت.

نام مخترع چتر چیست؟

در مورد نام مخترع چتر نظرات کمی متفاوت می باشد اما بنا به قدیمی‌ترین اسناد در این باره می‌توان گفت که اولین چترهای بارانی که نام پارازول داشتند و کاربرد آن برای محافظت در برابر نور خورشید می بود توسط فردی به نام فروایتالیکو در رم اختراع شد اما باید بدانیم که استفاده از چتر در واقع به چهار هزار سال قبل برمی گردد. به این مورد را می توان از آثار باستانی مصر چین آشور یونان پی برد.

اولین کشوری که از چتر در هنگام باران استفاده کرد که بود؟

دست نوشته هایی که از زمان‌های گذشته باقی مانده است نشان می دهد که چینی ها نخستین افرادی بودند که از چت برای محافظت در مقابل باران استفاده می کردند برای همین به دنبال چتر های ضد آب رفتند و برای اختراع این نوع چتر کاغذهای خود را به موم آغشته می‌کردند و در هنگام باران در بالای سر خود نگه می داشتند.

کاربرد چتر در قدیم

امروزه شاید کمتر کسی از چتر برای جلوگیری از تابش مستقیم آفتاب بر سر خود استفاده کند اما در قدیم افراد ثروتمند مصر برای محافظت خود از تابش مستقیم آفتاب از چتر استفاده می کردند که بعد ها این شیوه به روم و یونان باستان هم راه پیدا کرد در قرن اول بعد از میلاد در هنگامی که باران می بارید زنان رومی روی چتر های خود نفت مالیدند و برای محافظت خود از باران با این چتر ها به زیر باران آمدند و موجب شد مالیدن نفت به چترها قطره های باران را از روی چتر فرو بریزاند و آنها خیس نشوند.

به مرور زمان این شیوه زنان رومی گسترش یافت و دیگر مردم فقط برای جلوگیری از تابش خورشید از چتر استفاده نکردند بلکه در مقابل باران هم از چتر استفاده کردند.

در همان هنگام بود که در اروپا زنان اروپایی از چتر به عنوان سایه بان استفاده کردند و اکثر مردان اروپایی تا اواخر دهه ۱۷۶۰ چتر استفاده نمی کردند تا اینکه دو مرد انگلیسی به نام های جوناس هانوی و جان مک دونالد در هنگام باران از چتر استفاده کردند و این کار موجب شد مردان دیگر هم این شیوه را پیاده کنند و در هنگام باران با خود چتر ببرند به طوری که در انگلستان دیگر کسی را در هنگام باران بدون چتر نمیدید.

آیا چترها همیشه کاربرد دارند؟

در قدیم چترها مهم ترین ابزار برای جلوگیری از خیس شدن در هنگام باران در فصل های بارانی بود ولی امروزه کاپشن های بارانی و چکمه های بسیاری به بازار وارد شده است تا شما را از خیس شدن نجات دهد البته که چتر هیچ وقت کاربرد خود را از دست نمی‌دهد و همیشه طرفداران خاص خود را دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها