میزان باد خودرو در حالت استاندارد باید چه قدر باشد ؟

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که از خودرو های شخصی برای رفت و آمد های خود استفاده می کنید حتما میزان باد لاستیک خودرو شما یکی از مسائلی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

میزان باد خودرو در حالت استاندارد باید چه قدر باشد ؟

کی از اصولی ترین و مهمترین نکات برای نگهداری خودرو تنظیم میزان باد لاستیک های آن به طور منظم می باشد. با توجه به آن که طول عمر هر تایر ارتباط مستقیمی با میزان بادی که در آن وجود دارد خواهد داشت در نتیجه توجه به میزان باد لاستیک های خودرو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. توجه داشته باشید که میزان باد لاستیک ها ارتباط مستقیمی با چسبندگی در سطح جاده، ترمز گیری، حرکت در مسیر مستقیم، سیستم تعلیق، شتاب و مصرف سوخت و … دارد. همین موضوعات ما را بر آن داشته تا در این مقاله به اهمیت میزان باد لاستیک های خودرو بپردازیم. تا افرادی که از اهمیت تنظیم آن آگاه نمی باشند کمکی هر چند اندک کرده باشیم.

میزان باد لاستیک و تنظیم کردن آن

 

اندازه باد لاستیک خودرو های شما باید به طور مرتب چک شود تا در صورت کم و یا زیاد بودن آن در شرایط مختلف آب و هوایی توسط تعمیر کاران تنظیم شود برای این موضوع توجه شما را به مطالب گفته شده در زیر در این باره جلب می کنیم.

مناسب ترین موقع برای تنظیم میزان باد لاستیک خودرو

در صورتی که شما به موقع تنظیم باد لاستیک های خودرو خود را انجام دهید می تواند تاثیر بسزایی در میزان مصرف سوخت، سالم ماندن جلوبندی خودرو و … داشته باشد. پس توجه داشته باشید که به موقع باد لاستیک های خودرو خود را تنظیم نمایید تا خودرو شما دچار استهلاک کمتری شود.

اندازه باد لاستیک خودرو

توصیه ای که به رانندگان مختلف در رابطه با تنظیم باد لاستیک های خودرو آنها می شود هر ۳۰ روز یک بار می باشد. و همچنین این توصیه با تغییر درجه حرارت هوا به اندازه ۱۰ درجه سانتیگراد نیز می باشد. ذکر این نکته ضروری است که تنظیم باد لاستیک خودرو باید زمانی انجام شود که خودرو به مدت ۳ ساعت حرکت نکرده باشد و یا مسافتی بیش از ۲ کیلومتر را طی نکرده باشد.

اندازه فشار باد انواع لاستیک های خودرو

میزان باد لاستیک

برای این که اندازه باد لاستیک خودرو خود را متوجه شوید چه اندازه است باید به عددی که در کنار لاستیک درج شده است توجه کنید. به عنوان مثال اگر کنار لاستیک خودرو شما عدد ۳۵ PSI قید شده باشد. این عدد بدان معنا می باشد که حداکثر فشار قابل تحمل لاستیک برای حداکثر باری است که لاستیک می تواند تحمل کند است.

تاثیر فشار باد خودرو در عملکرد ماشین

میزان باد لاستیک

حفظ میزان باد لاستیک به اندازه استاندارد باعث می شود سوخت به اندازه بهینه مصرف شود و همچنین عملکرد خودرو مناسب باشد. از دیگر نکات مثبت اندازه مناسب باد لاستیک های خودرو این است که انعطاف پذیری لاستیک های خودرو در شرایط مختلف مانند سر پیچ ها بیشتر شده و راننده احساس بهتری را از رانندگی با آن خودرو خواهد داشت.

آنچه گفته شد نکات مهمی می باشد که رانندگان انواع خودرو های مختلف باید برای حفظ سلامت جان خود و خودرو خود رعایت نمایند تا بتوانند به طول عمر خودرو و لاستیک های آن بیافزایند. در پایان این مقاله امیدواریم آنچه گفته شد مورد استفاده شما خوانندگان عزیز قرار گرفته باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها