حبیب محبیان، مرد تنهای شب + بیوگرافی

مستقل آنلاین: حبیب محبیان که به مرد تنهای شب معروف است از خوانندگان و نوازندگان بنام ایرانی بوده است.

حبیب محبیان، مرد تنهای شب + بیوگرافی

به گزارش مستقل آنلاین به نقل از رکنا؛ حبیب محبیان از خوانندگان بسیار محبوب در بین ایرانیان است. حبیب محبیان در نواختن گیتار هم شهرت داشت. حبیب محبیان کارهای بی نظیری را برای ایرانیان خوانده است که در خاطره همه نسل ها ماندگار است. روز گذشته تولد حبیب محبیان بود. به همین مناسبت در این مطلب به بیوگرافی حبیب محبیان این هنرمند سرشناس ایرانی پرداخته ایم.

 حبیب محبیان، معروف به حبیب، خواننده، آهنگساز، نوازنده و ترانه‌سرای سرشناس و صاحب سبک ایرانی بود که در دهه ۱۳۵۰ خورشیدی با آلبوم مرد تنهای شب به شهرت رسید. جنس صدای حبیب، استفاده‌اش از گیتار ۱۲ سیمی و آهنگسازی متأثر از موسیقی راک غربی، او را به‌عنوان هنرمندی متفاوت به موسیقی پاپ ایران معرفی کرد.

محبیان

بیوگرافی حبیب محبیان

حبیب محبیان ۴ مهر ۱۳۳۱ در تهران متولد شد، وی دارای چهار برادر به نام‌های محمود، قاسم، منصور و منوچهر و دو خواهر به نام عفت و مریم است، در خانواده او، برادرانش نیز به موسیقی علاقه داشتند اما تنها خود حبیب به موسیقی حرفه‌ای روی آورد.

دوران نوجوانی حبیب مصادف با پیدایش گروه بیتلز (به انگلیسی: Beatels) در دهه ۶۰ میلادی اروپا و این باعث علاقه بیشتر او به موسیقی شد. حبیب با پذیرفته شدن در آزمون صداوسیما، زیر نظر مرتضی حنانه به فراگیری اصول و تدابیر آهنگسازی روی آورد و بعدها توانست به عنوان خواننده در تلویزیون استخدام شود. حبیب محبیان بعد از ۲ سال استخدام در رادیو و تلویزیون به خدمت سربازی رفت و در آنجا نیز خواننده باشگاه افسران بود.

همسر حبیب محبیان

همسر اول حبیب، شادی نام داشت. احمدرضا تنها فرزند حبیب از وی است که در ایران زندگی می‌کند.

همسر دوم حبیب ناهید نام دارد و محمد حبیبان ثمره ازدواج با او است.

مرگ همسر اول حبیب محبیان

پای شادی، همسر اول حبیب در خیابانپیچ می‌خورد و به علت آنکه احمدرضا را در آغوش داشته به زمین می‌افتد و در بیمارستان به دلیل حساسیت به آمپول پنی‌سیلین در عرض چند دقیقه فوت می‌کند.

آلبوم مرد تنهای شب حبیب

تقریباً همزمان با فوت همسر اول حبیب، مادر او نیز، به علت حمله قلبی فوت می‌کند و این حوادث باعث می‌شود که در اولین آلبومش یعنی مرد تنهای شب که در سال ۱۳۵۶ انتشار یافت بیشتر آهنگ‌ها را به یاد ایشان بخواند. آهنگ‌های «مادر» و «خرس کوکی» را به یاد مادرش و «شهلای من» و «نگاهم» را به یاد همسرش خواند.

مهاجرت حبیب محبیان

حبیب محبیان در سال ۱۳۶۲ به همراه همسر و فرزندش ایران را ترک کرد و در سال ۱۳۶۴ در لس‌آنجلس در ایالات متحده آمریکا ساکن شد.

بازگشت حبیب محبیان به ایران

حبیب در سال ۱۳۸۸ به همراه خانواده اش به ایران بازگشت و در رامسر، چهارصد دستگاه اقامت کرد.

مجوز آلبوم حبیب در ایران

حبیب در سال ۱۳۸۹ درخواست خود برای دریافت مجوز انتشار آلبوم را ارائه کرد و اعلام که می‌خواهد در ورزشگاه آزادی تهران کنسرت برگزار کند.

در نهایت حبیب در زمان حیات نتوانست مجوز برگزاری کنسرت و انتشار آلبوم را در ایران دریافت کند.

درگذشت حبیب محبیان

حبیب مدت‌ها مبتلا به بیماری قلبی بود و در نهایت در ساعت ۹ صبح جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ در ۶۸ سالگی بر اثر ایست قلبی در روستای نیاسته، کتالم، رامسر درگذشت.

مجبیان

تشییع حبیب محبیان

پیکر حبیب در محوطه گورستان روستای نیاسته رامسر به خاک سپرده شد، این به خاک سپاری در شرایطی صورت گرفت که حبیب هیچ گونه تعلقی به شهر رامسر نداشت و فقط ویلای شخصی‌اش را در روستای نیاسته رامسر اجاره کرده بود.

بزرگداشت حبیب محبیان

هر ساله در سالروز تولد و درگذشت حبیب، طرفداران او در آرام گاه‌اش برای او بزرگداشت می‌گیرند.

مجوز حبیب پس از مرگ

در سال ۱۳۹۶، یک سال و نیم پس از درگذشت حبیب نماهنگ دیره با صدای پسرش، احمدرضا محبیان و سمیر زند و همچنین با تصویر و صدای نه چندان شفاف حبیب از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار گرفت. به گفته سمیر زند قرار بود که این آهنگ را حبیب و او بخوانند که اختلافات حبیب با سمیر زند موجب شد تا این اتفاق نیفتد. در زمستان ۱۳۹۶ در پی سانحه نفتکش سانچی قطعه مرگ قو با صدای حبیب برای اولین بار از صدا و سیما به یاد جان باختگان سانچی پخش شد.

آثار حبیب محبیان

آلبوم‌ها

    مرد تنهای شب (۱۳۵۶) - ۱۹۷۷

    سلام همسایه (۱۳۵۷) - ۱۹۷۸

    بت (۱۳۵۸) - ۱۹۷۹

    آفتاب‌مهتاب (۱۳۶۳) - ۱۹۸۴

    همراز (۱۳۶۷) - ۱۹۸۸

    خورشیدخانوم (۱۳۶۹) - ۱۹۹۰

    آخه عزیزم چی می‌شه (۱۳۷۱) - ۱۹۹۲

    صفر (۱۳۷۳) - ۱۹۹۴

    بزن باران (۱۳۷۵) - ۱۹۹۶

    کویر باور (۱۳۷۸) - ۱۹۹۹

    خداوندا (۱۳۸۰) - ۲۰۰۱

    خانه کوچک (۱۳۸۱) - ۲۰۰۲

    جوونی (همراه محمد) (۱۳۸۳) - ۲۰۰۴

    خودشه (همراه محمد) (۱۳۸۵) - ۲۰۰۶

    ایران بانو (همراه محمد) (۱۳۸۷) - ۲۰۰۸ (آخرین آلبوم)

 

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها