افشاگری جدید یاشار سلطانی از باغ ازگل: انتشار اسناد تازه‌ای از انتقال باغ ازگل به شرکت خانوادگی

خلاصه ماجرای «باغ ازگل» از این قرار است که آیت‌الله کاظم صدیقی به همراه دو پسر، یکی از عروس‌ها و همچنین سرتیم حفاظتی‌اش به همراه یک کارمند شهرداری به نام «جواد عزیزی» در در ۱۴۰۲/۸/۱۴ شرکتی تجاری با نام «پیروان اندیشه‌های قائم» ثبت می‌کنند/ نزدیک به یک ماه بعد از ثبت این شرکت ۴۲۰۰ متر از زمین‌های مدرسه‌ی علمیه امام خمینی در ازگل که تولیت آن بر عهده‌ی آقای کاظم صدیقی است به این شرکت واگذار می‌شود. قیمت تقریبی این ملک با توجه به متوسط قیمت در این منطقه ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

افشاگری جدید یاشار سلطانی از باغ ازگل: انتشار اسناد تازه‌ای از انتقال باغ ازگل به شرکت خانوادگی

آیا متولی حوزه علمیه می‌تواند زمین در تملک حوزه را بفروشد؟

 

 

سایت خبری یاشار سلطانی نوشت: انتشار خبر « زمین‌خواری ۱۰۰۰ میلیاردی آیت الله صدیقی و پسران » در اواخر اسفند ماه سال گذشته موج گسترده‌ای از واکنش‌ها و اظهار نظرها را پی داشته است و اگر چه هنوز و تا لحظه تنظیم این خبر به واکنش قضایی منجر نشده اما با سوال‌های فراوانی نزد افکار عمومی مواجه شده است.

انتشار این خبر با دو موج خبری بعدی همراه بود. ابتدا پاسخ آیت‌الله صدیقی به این ماجرا که به تنهایی سند مهمی در واکاوی این ماجرا است. دیگری پای کار آمدن بازوهای رسانه‌ای برای کمک به آیت‌الله صدیقی است. نکته‌ مشترک در این اظهارنظرهای جریان‌های رسانه‌ای نزدیک به آیت‌الله صدیقی انتقاد از انتشار واکنش اولیه ایشان به این خبر است. برای نمونه خبرگزاری فارس آن را نتیجه «پیشنهاد دوستان دلسوز اما نابلد در بازی‌های رسانه‌ای» قلمداد کرده است که به تنهایی نشانه‌ای از عدم کاردانی این روحانی بلندپایه است.

از آنجایی که از زمان انتشار گزارش «زمین‌خواری ۱۰۰۰ میلیاردی آیت الله صدیقی و پسران» چند واکنش به این ماجرا داده شده و در همه‌ واکنش‌ها تلاش شده تا روی این ماجرا سرپوش گذاشته شود در این گزارش با انتشار اسناد جدیدی که به دست ما رسیده و با کنار هم قرار دادن اطلاعاتی که از همین واکنش‌ها و جوابیه‌های رسمی استخراج شده نشان می‌دهیم که ماجرا چیزی فراتر از یک سوءاستفاده از روحانی توسط معتمدین‌اش بوده است.

امیدوارم آقای صدیقی و دوستان رسانه‌ای‌شان با خواندن این گزارش به پرسش‌هایی که مطرح شده پاسخ شفافی دهند تا ابعاد ماجرا به طور کامل مشخص شود.

سند باغ ازگل

سند باغ ازگل

انتشار سند انتقال زمین باغ ازگل

خلاصه ماجرای «باغ ازگل» از این قرار است که آیت‌الله کاظم صدیقی به همراه دو پسر، یکی از عروس‌ها و همچنین سرتیم حفاظتی‌اش به همراه یک کارمند شهرداری به نام «جواد عزیزی» در در ۱۴۰۲/۸/۱۴ شرکتی تجاری با نام «پیروان اندیشه‌های قائم» ثبت می‌کنند.

نزدیک به یک ماه بعد از ثبت این شرکت ۴۲۰۰ متر از زمین‌های مدرسه‌ی علمیه امام خمینی در ازگل که تولیت آن بر عهده‌ی آقای کاظم صدیقی است به این شرکت واگذار می‌شود. قیمت تقریبی این ملک با توجه به متوسط قیمت در این منطقه ۱۰۰۰ میلیارد تومان است.

حالا با توجه به اسنادی که در اختیار ما قرار گرفته مشخص شده که این زمین در تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۱۹ با امضا و اثر انگشت کاظم صدیقی در مقام «فروشنده» به جواد عزیزی و محمد مهدی رجبی صدیقی (فرزند آیت‌الله) به عنوان خریدار انتقال یافته است. در سند تنظیمی همانطور که مشاهده می‌کنید قید شده که این زمین در ازای مبلغ ۶۶.۴۴۶.۴۲۴.۰۰۰ ریال یعنی چیزی حدود ۶.۵ میلیارد تومان به صورت «نقدی» معامله شده است. اکنون با توجه به اطلاعات این سند و جوابیه‌های صادر شده چند سوال را مطرح می‌کنیم که امیدواریم هرچه زودتر به آن پاسخ داده شود.

۴ آذر اطلاع از سوء استفاده؛ ۱۹ آذر انتقال زمین توسط صدیقی

شاید مهم‌ترین مسئله‌ای که نشان دهد در این میان اطلاعات غلطی از سوی آیت الله صدیقی و یاران رسانه‌ایش برای مخدوش شدن فضا در اختیار مردم قرار گرفته ماجرای اشاره به اطلاع آیت‌الله صدیقی از سوء استفاده نزدیکان از او و برخورد با آن است.

در جوابیه‌ای که حوزه علمیه امام خمینی به این خبر منتشر کرده امده که بعد از مشخص شدن سوء استفاده نزدیکان در ۴ آذرماه ۱۴۰۲ جلسه هیات مدیره شرکت «پیروان اندیشه‌های قائم» برگزار و کلیه افراد از موسسه خارج و همه سهام موسسه به مدرسه علمیه امام خمینی منتقل شد.

ماجرای سوءاستفاده نزدیکان هم در روایت کاظم صدیقی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس چنین بیان می‌شود: «متأسفانه بر اساس اعتمادی که به آقای جواد عزیزی داشتیم، تمامی امور را به ایشان و معتمدان خود واگذار کردیم ولی این فرد بدون اطلاع بنده و دیگران از جمله حاج‌آقای محسنی رئیس حوزه علمیه امام خمینی ره، شرکتی تأسیس کرد که 100 درصد برخلاف اهداف و پیشنهادهایی بود که از ایشان خواسته شده بود و عملاً در این راستا، امضاهای بنده و دیگران از جمله حاج‌آقای محسنی جعل‌ شده است».

این اظهارات به این معنی است که شرکتی در آبان ماه سال ۱۴۰۲ با سوءاستفاده از آقای صدیقی و آقای محسنی رئیس حوزه علمیه امام خمینی توسط جواد عزیزی تاسیس شده است. در جوابیه حوزه علمیه هم امده که با اطلاع از این سوء استفاده در ۴ آذر ماه (کمتر از یک ماه بعد از ثبت شرکت) جلسه هیات مدیره برگزار و افراد از شرکت خارج و سهام به حوزه علمیه امام خمینی تهران منتقل شده است.

بیانیه حوزه علمیه امام خمینی تهران

از آنجایی که همه تغییرات شرکت‌های رسمی در ایران در روزنامه رسمی ثبت می‌شود چرا هیچ اثر و ردی از تغییرات در شرکت طی صورتجلسه ادعایی ۴ آذر ماه امسال نیست؟

اگر آقای صدیقی در ۴ آذر ۱۴۰۲ متوجه سوءاستفاده جواد عزیزی در جعل امضا و ثبت شرکت شده‌اند چرا اسفند ماه امسال و پس از انتشار خبر از ایشان به دادستان کشور شکایت برده‌اند؟

تاسیس مرکز پیش‌ حوزه یا شرکت خانوادگی معمول است؟

در اولین واکنش آیت‌الله صدیقی به ماجرای باغ ازگل و همچنین جوابیه مدرسه علمیه امام خمینی بیان شده بود که این زمین‌ها قرار بود برای تاسیس یک مرکز پیش حوزه مورد بهره‌بردار قرار بگیرد.

آیت‌الله صدیقی در نامه به دادستان تهران عنوان می‌کند که برای راه‌اندازی این مرکز «لازم بود تا موسسه‌ای وابسته به حوزه علمیه امام خمینی تاسیس گردد». سوال اینجاست که آیا شرکت «پیروان اندیشه‌های قائم» به حوزه علمیه امام خمینی وابسته بود؟ این معمول است که چنین امری را به یک شرکت متشکل از خود، فرزندان و عروسش واگذار کند؟

آیا آنطور که آقای صدیقی مدعی است جواد‌ عزیزی هم از ایشان و آقای محسنی (رئیس حوزه علمیه) سوء استفاده کرده و هم از دو فرزند و حتی عروسش؟ یعنی حتی دامنه‌ی سوء استفاده جواد عزیزی به سرتیم حفاظتی آیت‌الله صدیقی هم رسیده و با همه این امور او متوجه نشده است؟

حتی اگر در نظر بگیریم که جواد عزیزی از خیل عظیمی از نزدیکان آقای صدیقی و خودش سوء استفاده کرده مگر نباید در ازای ارائه مجوز موسسه غیرتجاری زمین را به شرکت انتقال می‌دادند؟ تجاری یا غیر تجاری بودن یک موسسه چیز پنهانی نیست و در اسناد رسمی درج شده است؟ چگونه با دیدن تجاری بودن شرکت زمین را به آن انتقال داده‌اند؟

نکته دیگر اینکه اگر قرار بود موسسه جدیدالتاسیس زیر مجموعه حوزه علمیه باشد می‌بایست حوزه علمیه نماینده قانونی در شرکت حین التأسیس معرفی کرده باشد در صورتی که تمام سهامداران این موسسه خصوصی اشخاص حقیقی هستند و خبری از نماینده قانونی با میزان سهم و شرکه مشخص در موسسه نیست. چطور می‌توان پذیرفت که این شرکت برای نمایندگی حوزه علمیه در راه‌اندازی مرکز پیش‌حوزه تاسیس شده است؟

متولی حوزه علمیه می‌تواند زمین در تملک حوزه را بفروشد؟

در سند انتقال زمین آقای کاظم صدیقی به عنوان فروشنده معرفی شده‌اند. چنانکه می‌دانیم آقای صدیقی متولی حوزه علمیه هستند و زمین در مالکیت این حوزه است. آیا آنچنان که در سند آمده است ایشان نمایندگی رسمی برای فروش زمین را داشته‌اند؟

آیا حوزه‌ی علمیه ایشان را رسما به عنوان نماینده برای فروش زمین معرفی کرده‌اند؟ اگر چنین است اسناد و مدارک را منتشر کنند.

آیا خانم «ربابه عرب بدوی»، سردفتری که کار انتقال سند در دفترخانه او در نیاوران تهران صورت گرفته صلاحیت آقای صدیقی را به عنوان مالک زمین احراز کرده‌اند و نامه‌ای از حوزه علمیه مبنی بر نمایندگی‌اش را رویت کرده است؟

موضوع مهم‌تر بیان پرداخت ۶۶.۴۴۶.۴۲۴.۰۰۰ ریال به عنوان وجه معامله است که در اسناد منتشر شده بیان شده به صورت نقدی صورت گرفته است. ۶.۵ میلیارد تومان چیزی حدود ۶۵۰۰۰ تراول چک ۱۰۰ هزار تومانی است. امیدواریم که سردفتر یا کارمندان این دفترخانه تایید کنند که این تعداد تراول چک در روز معامله بین خریدار و فروشنده مبادله شده و آن را به چشم دیده‌اند.

همچنین بد نیست حوزه علمیه اسناد دریافت این پول را به عنوان وجه معامله فروش زمین در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

پاسخ به ماجرای هتل جهان فراموش نشود

حالا که دوستان رسانه‌ای در تعطیلات عید دست به قلم شده‌اند تا حواشی اطراف آیت الله کاظم صدیقی را پاکسازی کرده و به قول خودشان روایت درست را در اختیار مردم قرار دهند بد نیست نگاهی هم به گزارش «واریز اجاره ماهانه یک میلیاردی هتل جهان مشهد به حساب کاظم صدیقی و پسرش» داشته باشند و پاسخ دهند که چه تعداد از اجاره‌های قرارداد بانک ملت با حوزه علمیه امام خمینی تهران برای اجاره هتل جهان مشهد به حساب حوزه علمیه واریز شده و چه تعداد از به حساب موسسه کاظم صدیقی و پسرش!

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • ناشناس

    توهین به ساحت عارف بالله مجسمه تقوی امین مقام عظمای ولایت و محبوب قلوب مسلمین توهین به ساحت مقدس حضرت ولیعصرعج است. بس کنید و خجالت بکشید.

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها