چرا فساد در اموال بنیاد شهید، زودتر اعلام نشد؟

با خروج دولت احمدی نژاد از قوه مجریه کسانی مانند قاضی زاده هاشمی که دل در گرو  دولت مهرورز احمدی نژاد داشتند، اجازه ندادند نتیجه آن فساد به صورت علنی به اطلاع مردم برسد/ رئیس فعلی بنیاد شهید از مجلس هشتم (سال 86) تا مجلس یازدهم در پارلمان حضور داشت. اتفاقا او در دورانی در مجلس بود که می‌توانست نسبت به این فساد نظارت کند اما آن‌ها با حمایت از دولت معجزه هزاره سوم وضعیتی را به وجود آوردند که حتی امروز هم جرات نمی کنند همه فساد صورت گرفته را منتشر کنند

چرا فساد در اموال بنیاد شهید، زودتر اعلام نشد؟

آنچه قاضی زاده هاشمی بیان کرده قطره ای از دریای فسادی بود که در بنیاد شهید در دوران احمدی نژاد صورت گرفت، اما اصولگرایان در مجلس اجازه ندادند تحقیق و تفحص از این فساد نهایی شده و در مجلس بیان شود

 

 

امتداد نوشت: سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید در سال سوم حضورش در دولت و معاونت رئیس جمهور گفته: «بیش از ۳ هزار پرونده فساد در بانک دی داریم که این بانک شکایت کرده است. بسیاری از واگذاری‌ها اشتباه بوده و فردی که خریدار شرکت تولید روغن نباتی در سال ۸۴ بوده، تنها یک قسط آن را داده است.»

آنچه قاضی زاده هاشمی بیان کرده قطره ای از دریای فسادی بود که در بنیاد شهید در دوران احمدی نژاد صورت گرفت، اما اصولگرایان در مجلس اجازه ندادند تحقیق و تفحص از این فساد نهایی شده و در مجلس بیان شود.

تا جایی که صدای علی لاریجانی را هم در مجلس در آورد و در مردادماه 1395 (مجلس دهم) اعلام کرد: «متوجه نشدیم تحقیق و تفحص مجلسِ قبل، از بنیاد شهید چه شد»

با خروج دولت احمدی نژاد از قوه مجریه کسانی مانند قاضی زاده هاشمی که دل در گرو  دولت مهرورز احمدی نژاد داشتند، اجازه ندادند نتیجه آن فساد به صورت علنی به اطلاع مردم برسد.

رسانه‌های دیگر هم جرات بیان حقایق در این باره را نداشتند. روزنامه فرهیختگان وابسته به دانشگاه آزاد همان زمان نوشته بود: «کمیته تحقیق و تفحص مجلس از بنیاد شهید اعلام کرده، بیش از هزارمیلیارد تومان تخلف مالی در این بنیاد تایید شده است و بررسی‌ها نشان‌دهنده اختلاس‌های چندین برابر است، به‌طوری که رقم اختلاس و فساد مالی تا حدی است که از رسانه‌ای کردن آن هراس دارند، چراکه این ارقام جامعه را در شوک می‌برد.» دقت کنید که همه این ارقام مربوط به سال‌هایی است که دلار نهایتا 1200 تومان بود.

سوم آذر سال 94 امیر خجسته رئیس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در جمع خبرنگاران اعلام کرد: متأسفانه فشارهایی از داخل و خارج مجلس قرائت این گزارش در صحن علنی مجلس را با تأخیر رو به رو کرده و طبق آخرین اخبار شنیده شده تصمیم یک عده در داخل مجلس مبنی بر این است که از تصویب این گزارش جلوگیری شود.

رئیس هیات تحقیق و تفحص از بنیاد شهید در دوران مجلس دهم از مجلس نهم که در اختیار اصولگرایان بود گلایه کرد و گفت: نگذاشتند تحقیق و تفحص در آن مجلس به نتیجه برسد اما بسیاری از اموالی که غارت شده بود برگرداندیم.

او با اشاره به برخی جزئیات تخلفات صورت گرفته در بخش‌های اقتصادی بنیاد شهید، گفت: «کلاه برداری از صرافی بانک دی در دوبی به مبلغ ۴۳۳ میلیون درهم توسط شرکت فرخناز تجارت کیش یکی از این تخلفات بوده است که با پیگیری هیئت تحقیق و تفحص و برآوردی که از سود و خسارت داشتیم، مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان به بیت المال بازگشته است.» باز هم دقت کنید که این ارقام مربوط به زمانی است که دلار نهایتا 3500 تومان قیمت داشت.


همان زمان خجسته گفته بود که از بانک دی 8 هزار میلیارد تومان وام بدون ضمانت داده بودند که از این رقم 1800 میلیارد تومان آن مشکوک الوصول است.

رئیس فعلی بنیاد شهید از مجلس هشتم (سال 86) تا مجلس یازدهم در پارلمان حضور داشت. اتفاقا او در دورانی در مجلس بود که می‌توانست نسبت به این فساد نظارت کند اما آن‌ها با حمایت از دولت معجزه هزاره سوم وضعیتی را به وجود آوردند که حتی امروز هم جرات نمی کنند همه فساد صورت گرفته را منتشر کنند.

حالا بعد از این همه سال، رئیس بنیاد شهید زبان باز کرده و از پرونده‌ای می‌گوید که خریدار یک شرکت روغن نباتی اقساط خود را پرداخت نکرده است. اگر واقعا این پرونده به همین صورت است که چرا در سه سال گذشته برای بازپس گیری کارخانه اقدامی نکردند؟

مساله اینجاست که فسادی که از آن نام بردند در مقابل اصل فسادی که در بنیاد شهید اتفاق افتاد، قطره ای در مقابل دریاست که سعی می‌کنند دیده نشود.


 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها