هشدار سازمان جهانی بهداشت:

سویه های جدید کرونا در جهان منتشر می شوند

هشدار سازمان جهانی بهداشت در هشداری اعلام کرد خطر انتشار سویه های جدید کرونا وجود دارد.

سویه های جدید کرونا در جهان منتشر می شوند

سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه اعلام کرد که در حال ردیابی چند ده مورد از دو نوع فرعی جدید از سویه بسیار قابل انتقال اومیکرون ویروس کرونا است تا بررسی کند که آیا آنها عفونی تر و خطرناک هستند یا سویه نخست که از چین شیوع کرد.

سازمان جهانی بهداشتBA.4 و BA.5، گونه های فرعی نسخه اصلی BA.1 Omicron را برای نظارت به لیست خود اضافه کرده است. در حال حاضر BA.1 و BA.2 - که اکنون در سطح جهانی غالب است - و همچنین BA.1.1 و BA.3 را نیز نظارت می کند.

این سازمان گفت که ردیابی آنها را به دلیل "جهش های اضافی که نیاز به مطالعه بیشتر برای درک تأثیر آنها بر پتانسیل فرار ایمنی دارد" آغاز کرده است. به گفته کارشناسان این سازمان ویروس‌ها همیشه جهش می‌یابند، اما فقط برخی از جهش‌ها توانایی شیوع گسترده یا غلبه بر ایمنی ناشی از واکسیناسیون یا شدت بالای بیماری را دارند

به عنوان مثال، BA.2 در حال حاضر تقریباً 94٪ از ویروس منتشر شده در جهان را تشکیل می دهد، اما شواهد تا کنون نشان می دهد که احتمال بیشتری برای ایجاد بیماری شدید وجود ندارد.

به گفته سازمان جهانی بهداشت، تنها چند ده مورد از BA.4 و BA.5 به پایگاه داده جهانی GISAID گزارش شده است.

آژانس امنیت سلامت بریتانیا هفته گذشته اعلام کرد که BA.4 در آفریقای جنوبی، دانمارک، بوتسوانا، اسکاتلند و انگلیس از 10 ژانویه تا 30 مارس پیدا شده است.

همه موارد BA.5 تا هفته گذشته در آفریقای جنوبی بودند، اما روز دوشنبه وزارت بهداشت بوتسوانا اعلام کرد که چهار مورد BA.4 و BA.5 را شناسایی کرده است، همه در بین افراد 30 تا 50 ساله که کاملاً واکسینه شده بودند هم علائم خفیف را تجربه کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها