مدیرعامل فایزر:

با وجود قرص خوراکی کرونا، همچنان به واکسن و دوزهای تقویتی نیاز داریم

مدیرعامل فایزر می‌گوید به‌رغم نتایج نویدبخشی که از قرص خوراکی ضد کرونا به دست آمده، واکسن و دوزهای تقویتی یا یادآور آن همچنان در مقابله با ویروس کرونا نقش مهمی خواهند داشت. به عبارت دیگر، وجود یک درمان موثر به معنی عدم نیاز به واکسن نیست، چون بدون واکسن از چرخه بیماری رها نمی‌شویم.

با وجود قرص خوراکی کرونا، همچنان به واکسن و دوزهای تقویتی نیاز داریم

به گزارش دیجیاتو «آلبرت بورلا»، مدیرعامل فایزر در گفتگو با CNBC گفت: «این که توانسته‌ایم به درمانی برای ویروس کرونا دست یابیم، به معنای این نیست که دیگر واکسن نزنیم. دریافت واکسن ضروری است.»

 

او افزود قرص کرونا برای کسانی است که به هر دلیلی به این بیماری مبتلا می‌شوند و باید جان آن‌ها را نجات دهیم. ولی هدف اصلی این است که جلوی بیمار شدن را بگیریم.

شرکت فایزر

بورلا درباره دوز یادآور واکسن کرونا گفت: «به دوزهای یادآور نیاز داریم چون بدون آن‌ها هرگز نمی‌توانیم از چرخه معیوب بیماری خارج شویم. ما به ایمنی جمعی نیاز داریم.» با این حال، عده‌ای از مردم با وجود زدن واکسن به سختی به کرونا مبتلا می‌شوند و قرص خوراکی فایزر آمده تا کمک حال آن‌ها باشد.

فایزر دیروز اعلام کرده که قرص کرونای این شرکت در ترکیب با داروی HIV ریسک بستری و مرگ ناشی از کووید-۱۹ را تا ۸۹ درصد کاهش می‌دهد. با اعلام این خبر، قیمت سهام فایزر بیش از ۹ درصد افزایش پیدا کرد. این دارو دومین قرص خوراکی ضد کروناست که پس از «مولنوپیراویر»، محصول شرکت مرک در مقابله با ویروس کرونا موثر واقع شده است. بریتانیا به تازگی به اولین کشوری تبدیل شد که به مولنوپیراویر مجوز داده است.

اگر مراجع بهداشتی به داروی خوراکی فایزر مجوز بدهند، این قرص هم می‌تواند در مبارزه با ویروس کرونا نقش حیاتی بازی کند. فایزر قرار است در کمترین زمان ممکن داده‌های خود را به سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ارسال کند. طبق اعلام مدیرعامل این شرکت، آن‌ها می‌خواهند تا قبل از جشن شکرگزاری به تاریخ ۴ آذر اطلاعات خود را ارسال کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها