نتیجه نشست اضطراری ناتو؛ روسیه باید بهای سنگینی بپردازد

در نشست اضطراری ناتو مطرح شد؛ استولتنبرگ: روسیه باید بهای سنگینی بپردازد.

نتیجه نشست اضطراری ناتو؛ روسیه باید بهای سنگینی بپردازد

نتیجه نشست اضطراری ناتو؛ روسیه باید بهای سنگینی بپردازد

 

در سی‌امین روز از تهاجم روسیه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، روز پنج‌شنبه همزمان با برگزاری اجلاس اضطراری این سازمان در بلژیک اعلام کرد که روسیه باید بابت تجاوز نظامی به اوکراین «بهای سنگینی» بپردازد.

 

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد که ۳۰ عضو ناتو با تقویت حضور این نیرو در کشورهای اروپای شرقی از جمله رومانی، بلغارستان، مجارستان و اسلوواکی موافقت کنند.

در نشست روز پنج‌شنبه، چهارم فروردین، که با حضور جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده، برگزار شد، قرار است ناتو درباره گام‌های بعدی مقابله با روسیه که از یک ماه پیش تاکنون به اوکراین حمله نظامی کرده، تصمیم بگیرد.

واشینگتن پیشتر اعلام کرده که جو بایدن و متحدان آمریکا پس از این دیدار، تحریم‌های تازه‌ای را علیه روسیه اعلام خواهند کرد و تحریم‌های فعلی را نیز تشدید خواهند کرد.

قرار است در پی نشست ناتو، کشورهای ثروتمند عضو گروه هفت و اعضای اتحادیه اروپا نیز برای هماهنگی تحریم‌ها علیه روسیه و تشدید آنها دیدار و گفت‌و‌گو کنند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌ جمهوری اوکراین، نیز که در روزهای اخیر در بسیاری از پارلمان‌های غربی به صورت ویدئویی سخنرانی کرده، قرار است به صورت مجازی در نشست اضطراری ناتو در بروکسل سخنرانی کند.

پیش از این تلاش‌های وی برای اعلام منطقه پرواز ممنوع در اوکراین از سوی ناتو ناکام مانده و از سوی کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا به عنوان حرکتی خطرناک که به جنگ جهانی سوم منجر خواهد شد رد شده است.

این نشست در شرایطی برگزاری می‌شود که کرملین نیز روز پنج‌شنبه اعضای ناتو و کشورهای غربی را به ناتوانی از درک آن چه در اوکراین می‌گذرد متهم کرده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، مدعی شده که «اکثر کشورهای عضو ناتو از درک آن چه در اوکراین می‌گذرد ناتوان هستند.»

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها