تعداد مبتلایان کرونا در آمریکا از 100هزار نفر گذشت

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز در پایتخت آمریکا، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده از ۱۰۰ هزار عبور کرد. تا کنون مرگ دست‌کم ۱۵۴۴ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس ثبت شده است.

تعداد مبتلایان کرونا در آمریکا از 100هزار نفر گذشت

در روزهای اخیر میزان آزمایش ابتلا به کرونا در آمریکا خیلی افزایش یافت و تا کنون بیش از نیم میلیون نفر آزمایش داده‌اند.

در روزهای گذشته در نقاط مختلفی از آمریکا امکان آزمایش کرونا به طور سرپایی و از داخل خودرو فراهم شده است. کسانی که می‌خواهند این‌طور آزمایش بدهند باید یا بالای ۶۵ سال داشته باشند، یا دمای بدنشان در محل بیش از ۳۷.۵ درجه سانتی‌گراد باشد و نشانه‌های مشکل تنفسی داشته یا از نیروهای درمانی و امدادی باشند.

با فراهم‌شدن امکان آزمایش برای عده‌ای خیلی بیشتر و با دست‌رسی آسان‌تر، انتظار می‌رود شمار مبتلایان ثبت‌شده در آمریکا در روزهای آینده خیلی بیشتر هم بشود.

برخی مقام‌های محلی در آمریکا گفته‌اند آمار مبتلایان در نقاط پر شیوع مثل نیویورک و کالیفرنیا، چند برابر آمار ثبت‌شده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه هشتم فروردین در مراسمی در کاخ سفید بسته ۲.۲ تریلیون دلاری محرک‌های اقتصادی برای مقابله با پیامدهای شیوع ویروس کرونا را امضا کرد.

دونالد ترامپ در کنفرانس خبری خود از امضای چند فرمان اجرایی دیگر برای مقابله با پیامدهای ویروس کرونا خبر داد.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین تاکید کرد که این بسته مشوق اقتصادی بزرگترین بسته حمایتی در تاریخ آمریکا است.

هدف این بسته ۲.۲ تریلیون دلاری کمک به خانواده‌ها، موسسات، شرکت ها و نهادهای اقتصادی آمریکا است که به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا دچار زیان شده‌اند.

بر اساس این بسته حمایتی بسیاری از شهروندان آمریکایی کمک دریافت خواهند کرد. افرادی که در آمدی معادل ۷۵ هزار دلار در سال یا کمتر از آن دارند ۱۲۰۰ دلار دریافت می‌کنند. همچنین زوج‌های متاهل با در آمدی کمتر از ۱۵۰ هزار دلار ۲۴۰۰ دلار و والدین برای هر فرزند تحت تکفل خود نیز ۵۰۰ دلار دریافت خواهند کرد. 

دونالد ترامپ با فعال کردن قانون "تولید در وضعیت جنگی" به جنرال موتورز، ابرگروه خودروسازی آمریکا و جهان، دستور داده هر چه سریع‌تر خط تولید دستگاه‌های کمک تنفسی را به بهره برداری برساند چرا که شهرهایی چون نیویورک هشدار داده‌اند با رشد تساعدی بیماران کووید-۱۹ نیاز فوری به هزاران دستگاه جدید دارند.

روز جمعه، ۲۷ مارس، ترامپ ابتدا در توییتر به مدیرعامل شرکت جنرال موتورز انتقاد کرد که به جای دست به کار شدن "به دنبال چانه زدن و امتیاز گرفتن" است و کمی بعد کاخ‌ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا با فعال کردن "قانون تولید در وضعیت جنگی" از اختیارات خود استفاده کرده تا بتواند تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ را مهیا کند.

این قانون که در دهه ۵۰ میلادی و به هنگام جنگ آمریکا با کره مصوب شد به رئیس‌جمهوری این کشور اجازه می‌دهد بنا بر اقتضای وضعیت جنگی به کارخانجات آمریکایی دستور تولید ماشین آلات بدهد و آنها، با وجود غیر دولتی بودن و تعلق به بخش خصوصی، موظف به اجرای دستورات کاخ‌سفید هستند./بی بی سی 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها