رویترز:

خطر انتقام سخت ایران موجب افزایش قیمت طلا شد

خبرگزاری رویترز مدعی شد احتمال انتقام ایران از اسرائیل موجب افزایش قیمت اونس طلا شد.

خطر انتقام سخت ایران موجب افزایش قیمت طلا شد

به گزارش مستقل آنلاین،خبرگزاری رویترز نوشت:

قیمت طلا روز جمعه از 2400 دلار در هر اونس بالا رفت و به بالاترین حد خود رسید و به سمت چهارمین هفته رشد خود پیش می رود، زیرا تنش های فزاینده در خاورمیانه باعث شده سرمایه گذاران به دارایی های امن پناه ببرند.

در ساعت 14:56به وقت گرینویچ (19:30 به وقت تهران) هر اونس طلا پس از ثبت رکورد 2419 دلار و 79 سنت با 2.2 درصد افزایش به 2424.32 دلار در هر اونس رسید. قیمت ها فقط در این هفته 4 درصد افزایش یافت. قیمت طلای آمریکا هم با 2.9 درصد افزایش به 2442.30 دلار رسید.

با توجه به حرکت صعودی طلا، پلاتین از سطح روانی کلیدی 1000 دلار در هر اونس به بالاترین سطح خود در نزدیک به چهار ماه گذشته رسید.

کریس گافنی، رئیس بازارهای جهانی در EverBank گفت: "در حال حاضر عوامل موثر در افزایش قیمت طلا بیشتر از عوامل کاهش قیمت است. تشدید تنش ها در خاورمیانه عامل اصلی افزایش اخیر طلا است."

کاخ سفید اعلام کرد که حمله قریب الوقوع ایران به اسرائیل یک تهدید واقعی و قابل قبول است و جزئیاتی در مورد زمان بندی احتمالی ارائه نکرد و تاکید کرد که ایالات متحده تعهدات خود را برای دفاع از اسرائیل جدی می گیرد.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، در یادداشتی گفت: «طلا همچنان به قوت خود ادامه می‌دهد، زیرا ما شاهد ترس از دست دادن نمایش واضح هستیم.

ترس از از دست دادن یک رقابت در حال انجام، ذهنیت قوی خرید را ایجاد می‌کند و در این فرآیند خطر به چالش کشیده شدن طولانی‌مدت‌های اخیر را کاهش می‌دهد.»

افزایش اخیر قیمت طلا علیرغم اینکه معامله گران برای کاهش زودهنگام نرخ بهره از سوی فدرال رزرو گمانه‌زنی کرده بودند،تحقق یافت.

نقره نیز 4 درصد افزایش یافت و به 29.60 دلار در هر اونس رسید که بالاترین سطح از اوایل سال 2021 است. پلاتین با 2.2 درصد افزایش به 1000.80 دلار و پالادیوم با 2.7 درصد افزایش به 1075.00 دلار رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها