پوتین به دنبال احیای روسیه‌ی تزاری است

دندان تیز کردن روسیه برای گرجستان؛ پوتین در حال بازتعریف مفهوم اقتدار است!

پوتین به دنبال احیای روسیه‌ی تزاری است

حسن بهشتی‌پور، کارشناس اوراسیا، در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت:

خیلی‌ جالب است که روسیه می‌خواهد اوستیای جنوبی را به مرزهای کشور خود ضمیمه کند. این نشان می‌دهد که روسیه از سیاست غلطی که پیش گرفته کوتاه نمی‌آید. پوتین با الحاق کشورها و توسعه‌ی سرزمینی به جایی نمی‌رسد و فقط مشکلاتش را بیشتر می‌کند. احتمالا برنامه‌ریزی کردند که بعد از اوستیای جنوبی به سراغ آبخازیا بروند. همه‌ی این‌ برنامه‌ها تنش‌ها را در قفقاز بیشتر می‌کند.

روسیه به دنبال احیای روسیه‌ی تزاری است. این خیلی خطرناک است چرا که با این برنامه‌، جغرافیای سیاسی منطقه به هم می‌ریزد. اما روس‌ها این دردسرها را اقتدار تلقی می‌کنند. به عنوان مثال کسی که بر کریمه تسلط پیدا کند بر شمال دریای سیاه تسلط کامل دارد. روسیه به دنبال بازتعریف مفهوم اقتدار است و به همین خاطر به دو هزار تحریم غلیه روسیه و کلی مشکلاتی که برای کشور روسیه پیش آورده همچنان به توسعه‌ی سرزمینی ادامه می‌دهد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

  • کرامت سلیمی

    ضرب المثلی هست که میگه سنگ بزرگ نشونه نزدنه. این ضرب المثل همه جا درست است جز در امور نظامی و جنگی.  در امور جنگی سنگ بزرگ دقیقا نشونه زدنه.

    همانطور که در اوکراین سنگ بزرگ پرتاب شد و جنگ راه افتاد.

    امریکا در حال ارسال مقدار زیادی اسلحه به مناطق جدید مثل تایوان و حتی جنوب ایران در تنگه هرمز می باشد و به زودی بحران تایوان نیز به بحرانهای جهانی اضافه خواهد شد.

    ایجاد جنگ در تایوان بخشی از پازل طراحی شده توسط گلوبالیستها برای نظم نوین جهانی می باشد.

    جنگ به کشورهای بیشتری  ازجمله ایران سرایت خواهد کرد و باید منتظر رخ دادن یک جنگ تحمیلی دیگر بر علیه کشورمان و بروز  قحطی بزرگ باشیم.

    تصور بنده این است که تنها راهی که مانع از بروز جنگ می شود افشای دروغ بودن سلاح هسته ایست که این افشاگری باید توسط یک سیاستمدار با استعداد و شجاع صورت گیرد و در عین حال رسانه ها با یک سمفونی و هم آوایی در افشای این موضوع  به صورت گسترده و مستمر حرکت کنند.

    افشای دروغ بودن سلاح هسته ای پاشنه آشیل گلوبالیستهاست و منجر به بروز بحران در کشورهای انها و فروپاشی سازمانهای نظامی انها از جمله پیمان ناتو خواهد شد.

    ترامپ چندبار اعلام کرده است که می تواند در صورت انتخاب مجدد به عنوان رییس جمهور در ظرف 24 ساعت جنگ اوکراین را متوقف کند.
    مسلما   ترامپ با استفاده از قدرت نظامی قادر به انجام این کار نیست بلکه رازی وجود دارد که با افشای این راز جنگ اوکراین متوقف می شود.

    به نظر بنده این راز چیزی جز افشای دروغ بودن سلاح هسته ای نیست.چون باعث فروپاشی سازمانهای نظامی خواهد شد و ارتشهای غربی تن به جنگ بی پشتوانه هسته ای دروغین نخواهند داد و گوشت دم توپ نخواهند شد.
    حدس بنده این است که ترامپ هم اکنون توسط گلوبالیستها در بازداشت خانگیست تا مانع از افشای این موضوع توسط وی شوند.

    بنابر این اگر رسانه ها و سیاستمداران  و یا نظامیان رده بالا این موضوع را فاش کنند در کمترین زمان جنگ اوکراین متوقف شده و مانع از بروز جنگهای دیگر مثل جنگ تایوان یا حمله به ایران خواهد شد.

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها