تلاش کرملین برای جلوگیری از نامزدی زیر ۵۰ ساله‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری

کرملین نگران کارزار انتخاباتی پوتین است در این زمینه به مجموعه‌ای از نامزدهای جوان برای انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره شده است که ممکن است موجب شوند پوتین، رئیس‌جمهوری کنونی «پیر» به‌نظر برسد.

تلاش کرملین برای جلوگیری از نامزدی زیر ۵۰ ساله‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری

انتظار می‌رود رقبای پوتین از حزب دمکراتیک- لیبرال راست افراطی، حزب کمونیست و حزب خلق نوین چپ میانه باشند

 

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که کرملین در تلاش برای پراکنده کردن توجه‌ افکار عمومی به سن ولادیمیر پوتین ۷۰ ساله، می‌کوشد از نامزدی افراد زیر ۵۰ سال در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو جلوگیری کند.

 

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه سال آینده میلادی برگزاری می‌شود اما نشریه روسی مدوزا می‌گوید که کرملین نگران کارزار انتخاباتی پوتین است. در این زمینه به مجموعه‌ای از نامزدهای جوان برای انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره شده است که ممکن است موجب شوند پوتین، رئیس‌جمهوری کنونی «پیر» به‌نظر برسد.

 

سن نامزدها در حال حاضر یکی از مساله‌های انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا است. براساس نظرسنجی‌ جدید که خبرگزاری آسوشیتدپرس انجام داده است، ۷۷ درصد آمریکایی‌ها جو بایدن ۸۰ ساله را برای دور دیگری از ریاست‌جمهوری «خیلی پیر» می‌دانند. نظرسنجی‌ها در روسیه نیز نشان می‌دهد که مساله سن، سومین موضوع مورد توجه شرکت‌کنندگان در نظرسنجی در زمینه رئیس‌جمهوری کنونی روسیه بوده است.

 

به گزارش مدوزا به نقل از دو مقام کرملین، هدف از جلوگیری از نامزدی زیر ۵۰ ساله‌ها این است که پوتین در مقایسه با رقبای خود خیلی پیر به‌نظر نرسد.

 

اینسایدر می‌نویسد، البته کرملین به‌طور رسمی نمی‌تواند در زمینه اینکه چه کسانی نامزد انتخابات می‌شوند، دخیل باشد اما آنچه در واقعیت اتفاق می‌افتد، مداخله کرملین در روند انتخابات و نتایج آن است.

 

انتظار می‌رود رقبای پوتین از حزب دمکراتیک- لیبرال راست افراطی، حزب کمونیست و حزب خلق نوین چپ میانه باشند.

 

گزارش‌ها حاکی از آن است که حزب خلق نوین و ولادیسلاو داوانکوف ۳۹ ساله می‌تواند دردسری برای پوتین باشد.

 

مدوزا در این زمینه به الکسی ناوالنی، منتقد ۵۷ ساله پوتین اشاره می‌کند و اینکه شاید کرملین به دنبال او باشد.

 

روسای جمهوری روسیه طبق قانون نمی‌توانند بیش از دو دوره شش ساله در قدرت باشند، اما پوتین در سال ۲۰۲۱ قانونی را امضا کرد که به او اجازه می‌دهد دو دوره دیگر، تا سال ۲۰۳۶در قدرت بماند.

 

پوتین از سال ۲۰۱۲ به‌طور مداوم رئیس‌جمهوری روسیه بوده و قبل از آن هم یک دوره دیگر از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۸ رئیس‌جمهوری بود.

 

انتخابات ریاست‌جمهوری روسیه ۱۷ مارس ۲۰۲۴ برگزار می‌شود و اگر هیچ نامزدی بیش از ۵۰ درصد آرا را به دست نیاورد، انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود که در تاریخ ۷ آوریل ۲۰۲۴ برگزار خواهد شد.

منبع: ایندیپندنت

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها