خبرگزاری روس: آیا می‌توان در خلیج فارس شنا کرد؟

مناظر باورنکردنی ساحلی فاقد سر زندگی است. شما در اینجا حمام آفتاب یا شناگر را نخواهید یافت/ تعطیلات ساحلی ایران در خلیج فارس از جمله، در جزیره قشم مرسوم نیست. رفتن به دریا، شیرجه رفتن در آب یا شنا کردن مرسوم نیست. روی شن های شگفت انگیز شما حتی یک نفر را در حال آفتاب گرفتن نخواهید دید.

خبرگزاری روس: آیا می‌توان در خلیج فارس شنا کرد؟

روزنامه روسی وستی کافکازا از جاذبه‌های گردشگری خلیج فارس نوشته و توضیح می‌دهد: تفریحات ساحلی ایران در خلیج فارس از جمله، در جزیره قشم مرسوم نیست. رفتن به دریا، شیرجه رفتن در آب یا شنا کردن مرسوم نیست. روی شن های شگفت انگیز شما حتی یک نفر را در حال آفتاب گرفتن نخواهید دید.

 

وستی کافکازا

اگر قصد دارید، در سال 2023 میلادی، در ایران تعطیلات خود را در کنار دریا بگذرانید، به جزایر ایران در خلیج فارس توجه کنید. ما پنج جزیره را شناسایی کرده‌ایم که بدون شک، مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. از جزیره قشم در تنگه هرمز شروع کنیم.

جزیره قشم

جزیره قشم در سایه جزایر ایران در خلیج فارس قرار دارد. اما، دلایل زیادی وجود دارد که با یک بار سفر به جزیره قشم، آن را برای همیشه به یاد خواهید آورد. کتب راهنمای ایرانی، آن را به شکل فیگوراتیو مشخص خود با یک سنگ قیمتی که در یک انگشتر قرار داده شده است، مقایسه می کند. همه به این دلیل است که خورشید بر قشم می تابد و به معنای واقعی کلمه 365 روز در سال به او گرما می دهد.

قشم

در تمام طول سال می توانید، در جزیره قشم استراحت کنید. سردترین ماه ها دسامبر و ژانویه با میانگین دمای هوا 25+ درجه است. از ماه مه تا سپتامبر هوا گرم است و میانگین آن +40 است. اما فصل بهار و پاییز راحت ترین دوره برای گردشگران است.

قشم

جزیره قشم در نزدیکی خشکی قرار دارد. هنگام سفر به شهرهای ساحلی بندرعباس و بندر خمینی می توانید، از قشم دیدن کنید. قشم بزرگترین جزیره ایران است. مرکز اداری با جمعیتی بیش از 17 هزار نفر به همین نام است. این جزیره قبل از دوره جدید مسکونی بوده است، منابع آن در منابع یونانی و رومی آمده است.

 

تاریخ حضور خارجی ها را در قشم ثبت کرده‌اند: برای چندین قرن این جزیره تحت کنترل پرتغال بود و در چهارراه اروپا به آفریقا و چین اهمیت تجاری زیادی داشت. منطقه آزاد تجاری در قشم ایجاد شده است. بنابراین، گردشگران فرصت لذت بردن از طبیعت و اختصاص زمان به خرید را دارند. بازدید از فضاهای خرید قدیمی، مرکز خرید ستاره قشم معروف به لوازم آرایش و بازار قدیمی شهر قشم را توصیه می کنیم که در آن می توانید، انواع لباس های محلی را خریداری کنید.

 

آیا می توان در ایران شنا کرد؟ این سوال را هر توریست روسی که خود را در این مکان های دیدنی بیابد، می پرسد. از میان آب زلال خلیج فارس در سواحل شنی متعدد جزیره قشم به راحتی می توان دسته های کوچک زمردی را مشاهده کرد. خورشید روی ماسه های طلایی بازی می کند. اما در این میان، مناظر باورنکردنی ساحلی فاقد سر زندگی است. شما در اینجا حمام آفتاب یا شناگر را نخواهید یافت.

 

تعطیلات ساحلی ایران در خلیج فارس از جمله، در جزیره قشم مرسوم نیست. رفتن به دریا، شیرجه رفتن در آب یا شنا کردن مرسوم نیست. روی شن های شگفت انگیز شما حتی یک نفر را در حال آفتاب گرفتن نخواهید دید. نظم و انضباط توسط پلیس هایی که با اتومبیل در خطوط ساحلی گشت زنی می کنند، اعمال می شود. از آن دسته از خارجیانی که با این وجود جرأت داشتند حتی با لباس شنای مسلمان شنا کنند، به طور مداوم از آنها خواسته می شود با حرکات قابل درک به ساحل بیایند.

 

مکان هایی برای تعطیلات ساحلی در جزیره وجود دارد و به طور کلی، ساحل به دو قسمت آقایان و خانم ها تقسیم می شود و فاصله بین آنها چندین کیلومتر است. بنابراین، تعطیلات کنار دریا در ایران امکان پذیر است، اما همانطور که می بینیم، ویژگی های خاص خود را دارد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها