آمریکا: ایران دائما پیشنهاد مذاکره مستقیم را رد می کند

لورا روزن، خبرنگار آمریکایی گفت: ایران دائما پیشنهاد مذاکره مستقیم آمریکا را رد می کند.

آمریکا: ایران دائما پیشنهاد مذاکره مستقیم را رد می کند

دیپلماسی ایرانی: مقام های آمریکایی می گویند که درها را برای از سرگیری دیپلماسی هسته ای با ایران باز نگه داشته اند حتی در حالی که در پاسخ به هر سوالی در این باره که آیا برجام مرده است، به حاشیه می روند.

به گزارش نشریه الکترونیک دیپلماتیک متعلق به لورا روزن خبرنگار آمریکایی، چهار روز پیش، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به بی بی سی گفت که بایدن «هرگز نگفته که دیپلماسی مرده است. وی هرگز نگفت که امکان رسیدن به تفاهمی با ایران مرده است. در واقع ما بارها و بارها، درست عکس این را گفته ایم... البته می شود درباره مردن یا نمردن برجام، با کلمات بازی کرد. رئیس جمهوری آمریکا، من را منصوب کرده تا در پی حصول نتیجه ای دیپلماتیک باشم.»

اکنون آیا معنی سخنان مقام های آمریکایی این است که به دنبال تدابیر دیپلماتیک غیربرجامی هستند تا ایران را از دستیابی به بمب هسته ای باز بدارند؟ و همچنین در این اثنا، نسخه ای از فشار حداکثریِ 2 را دنبال خواهند کرد؟

یک مقام ارشد دولت آمریکا می گوید که آنها هنوز هم به دنبال یک حل و فصل دیپلماتیک برای چاره کردن نگرانی های بزرگ مرتبط با برنامه رو به رشد هسته ای ایران هستند اما ایران تا به امروز، گفت وگوهای مستقیم را رد کرده است.

این مقام آمریکایی افزود: «ما مکرر گفته ایم که به نظر ما، راه بهتر این است که با گفت وگوهای مستقیم این کار را تدبیر کنیم اما ایران همچنان رویگردان است. البته ما همیشه راه هایی را برای رد و بدل کردن پیام با تهران داریم تا درباره آنچه منظور ماست، اشتباهی پیش نیاید بویژه در رابطه با تهدید علیه شهروندان آمریکایی، آزادی زندانیان ما که در بازداشت غیرعادلانه هستند و حمایت نظامی ایران از روسیه.»

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها