برای دریافت وام ازدواج چه کنیم؟/ مبلغ وام ازدواج چه قدر است؟

اگر شما هم به تازگی ازدواج کرده‌اید و متقاضی وام ازدواج هستید این مطلب را از دست ندهید.

برای دریافت وام ازدواج چه کنیم؟/ مبلغ وام ازدواج چه قدر است؟

پس از ثبت‌نام در سامانه تسهیلات وام قرض‌الحسنه ازدواج یک کد رهگیری ۱۰ رقمی از سامانه دریافت می‌کنید.

دولت به منظور کمک به زوج‌های جوان و تشویق جوانان به ازدواج تسهیلات ویژه‌ای برای زوج‌ها در نظر گرفته است. اما وام ازدواج هم مثل سایر وام‌های دولتی شرایط خاصی برای اعطای آن وجود دارد. در ادامه به این شرایط به اختصار میپردازیم:

۱- افراد باید تابعیت جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند؛ بنابراین حتی شهروندان ایرانی خارج از کشور که گواهی ازدواج آنـها توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور صادر شده است هم قادر به ثبت نام‌اند و گواهی ازدواج آن‌ها که ممهور به مهر کنسولگری ایران در کشور مذکور می‌باشد به عنوان سند ازدواج تلقی می‌گردد.

۲- دارا بودن کارت ملی چه به صورت موقت و یا چه به صورت دایم.

۳- نباید بیشتر از ۲۴ ماه از زمان ثبت عقد زن و شوهر متقاضی وام گذشته باشد.

۴-فرد متقاصی وام نباید قبلا از تسهیلات ازدواج استفاده کرده باشد. این تسهیلات فقط یک بار در طول زندگی به هر فرد تعلق میگیرد. البته توجه شود که در این مورد تعدد ازدواج مهم نیست و چنانچه فردی قبلا ازدواج کرده باشد، ولی هنوز از تسهیلات وام ازدواج استفاده نکرده است مشمول ان خواهد شد.

مبلغ وام ازدواج چه قدر است؟

مبلغ وام ازدواج برای هر یک از زوج‌ها ۱۲۰ میلیون تومان است، اما به متقاضیانی که سن ازدواج آن‌ها در زوج‌ها زیر ۲۵ سال و در زوجه‌ها زیر ۲۳ سال می‌باشد، مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق می‌گیرد؛ بنابراین مثلا اگر زوج ۲۴ سال و زوجه ۲۳ سال سن داشته باشند مجموعا به ان‌ها ۳۰۰ میلیون تومان وام تعلق میگیرد لی اگر زوج ۲۴ و زوجه هم ۲۴ ساله باشند جمعا به ان‌ها ۲۷۰ میلیون تومان وام تعلق میگیرد.

توجه شود که مبلغ وام در در تمام موارد بالا، در صورتی‌که یکی از زن و شوهر یا هر دو، ایثارگر (یعنی جانبازان، آزاده و فرزندان آنان و فرزندان شاهد) باشند، ۲ برابر خواهد شد.

اقساط این وام بلافاصله بعد از پرداخت شروع میشود و مدت زمان بازپرداخت وام ۱۰ ساله با نرخ سود ۴ درصد در نظر گرفته شده است.

قسط وام ۱۵۰ میلیونی: ماهانه حدود یک میلیون و ۳۶۴ هزار تومان (یعنی هر زوج جوان زیر ۲۵ و ۲۳ سال، باید مبلغ ۲ میلیون و ۷۲۸ هزار تومان را ماهانه بپردازند)

قسط وام ۱۲۰ میلیونی: ماهانه حدود یک میلیون و ۹۱ هزار تومان (یعنی هر زوج باید ۲ میلیون و ۱۸۲ هزار تومان را ماهانه بپردازند)

توجه شود که علارغم تاکید دولت بر پرداخت این تسهیلات به افرادی که بیشتر از ۲۴ ماه از زمان ثبت عقد ان‌ها نگذشته است. تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به مبلغ ۵۰ میلیون تومان به زوج‌هایی که تاریخ عقد آن‌ها بعد از ۰۱‌/۰۱‌/۱۳۹۷ می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند، پرداخت می‌گردد.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام وام:

۱- اصل و کپی سند ازدواج.

۲- اصل و کپی کلیه صفحات شناسنامه‌های زوجین.

۳- اصل و کپی شناسنامه‌های ضامنین.

۴- اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دایم) زوجین.

۵- اصل و کپی کارت ملی (موقت یا دایم) ضامن.

۶- کد پستی ده رقمی و آدرس کامل محل سکونت زوجین.

۷- کد رهگیری ده رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام.

پس از ثبت‌نام در سامانه تسهیلات وام قرض‌الحسنه ازدواج یک کد رهگیری ۱۰ رقمی از سامانه دریافت می‌کنید. بعد از دریافت این کد رهگیری ۱۰ رقمی حداکثر ۱۲ روز وقت دارید تا به بانک اعلام شده با مدارک گفته شده در بالا، مراجعه کنید.

وام ازدواج با اخذ یک ضامن معتبر و سفته به‌ازای هر نفر، قابل دریافت است.

بانک‌های زیرارائه‌دهنده وام ازدواج هستند:

بانک ملت، بانک رفاه کارگران، بانک مسکن، بانک سپه، بانک کشاورزی، بانک ملی ایران، بانک تجارت، بانک صادرات ایران، پست‌بانک ایران، صندوق کارآفرینی امید، بانک پارسیان، بانک سامان، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، بانک انصار، بانک گردشگری، بانک دی، بانک قرض‌الحسنه رسالت، بانک توسعه تعاون، بانک ایران‌زمین، بانک حکمت ایرانیان، موسسه اعتباری کوثر، بانک پاسارگاد، بانک آینده، بانک اقتصاد نوین، بانک قوامین، موسسه اعتباری ملل، بانک شهر، بانک سینا، موسسه اعتباری نور، بانک توسعه صادرات، بانک مشترک ایران ونزوئلا، بانک خاورمیانه، بانک سرمایه، موسسه اعتباری کاسپین.

منبع : عصر ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها