متاهل‌ها چقدر باید پول برای اوراق وام مسکن بدهند؟

هزینه اوراق تسهیلات مسکن نسبت به هفته قبل اندکی رشد داشته و بر این اساس متاهل های ساکن پایتخت برای تهیه این اوراق باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.

متاهل‌ها چقدر باید پول برای اوراق وام مسکن بدهند؟

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می‌دهد که هر برگ اوراق وام مسکن در فروردین و اردیبهشت و خرداد سال گذشته به ترتیب ۱۳۸ هزار و ۶۰۰، ۱۴۰ هزار و ۸۰۰ و ۱۳۹ هزار و ۶۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن بانک مسکن در تیر، مرداد و شهریور ماه سال گذشته با قیمت ۱۳۸ هزار و ۴۰۰، ۱۳۹ هزار و ۱۳۹ هزار و ۲۰۰ تومان داد و ستد می‌شود. همچنین این اوراق در ماه مهر سال گذشته ۱۳۹ هزار و ۹۰۰، در آبان ماه ۱۳۹ هزار و ۲۰۰ و در آذرماه نیز ۱۳۹ هزار و ۴۰۰ تومان قیمت دارند.

اوراق تسهیلات مسکن در دی‌ و بهمن سال گذشته نیز با قیمت های ۱۴۰ هزار و ۱۳۸ هزار و ۹۰۰ تومان معامله می‌شود. این اوراق در فروردین ماه سال جاری ۱۳۹ هزار و ۷۰۰ تومان قیمت دارد که این گزارش بر اساس همین قیمت نوشته شده است.

قیمت اوراق برای مجردها و متأهل‌های تهرانی

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود؛ لذا برای دریافت ۲۰۰ میلیون تومان وام باید ۴۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه این تعداد اوراق با ورق (تسه) ۱۳۹ هزار و ۷۰۰ تومانی ۵۵ میلیون و ۸۸۰هزار تومان می‌شود. همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق به مبلغ ۲۲ میلیون و ۳۵۲هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق به ۷۸ میلیون و ۲۳۲هزار تومان می‌رسد.

زوج‌های تهرانی نیز بر همین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند، بنابراین زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۱۱۱ میلیون و ۷۶۰هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۲۲ میلیون و ۳۵۲ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۱۳۴ میلیون و ۱۱۲هزار تومان پرداخت کنند.

قیمت اوراق در سایر استان‌ها

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است که با توجه به اینکه مجردها باید ۳۲۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۶۴۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۴۴ میلیون و ۷۰۴ و متاهل‌ها نیز باید ۸۹ میلیون و ۴۰۸هزار تومان پرداخت کنند./ ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها