‍ آیین تکریم و معارفه مدیر جدید حراست شستا برگزار شد؛

موضوع صیانت و حفاظت از حقوق سهامداران در صدر اولویت‌ها قرار گیرد

مدیرعامل شستا گفت: مدیران در سطوح مختلف موظف‌اند به‌عنوان اولین اولویت کاری خود ضمن شناسایی زمینه‌های فساد، پیشگیری‌های لازم را در همکاری با مجموعه حراست به عمل‌آورده و گزارش اقدام مؤثر خود را منعکس نمایند.

موضوع صیانت و حفاظت از حقوق سهامداران در صدر اولویت‌ها قرار گیرد

به گزارش شستا رسانه؛ ابراهیم بازیان مدیرعامل شستا در آیین تکریم و معارفه مدیر جدید حراست شستا با اشاره به لزوم تصحیح نگاه‌ها به مجموعه شستا گفت: امروز شستا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بنگاه‌های اقتصادی کشور که در بیش از ۱۷ رشته صنعتی فعالیت دارد و در پرتفوی بازار سرمایه نزدیک به ۳۳ درصد ردپا دارد و یک سوم از این پرتفوی را اداره می‌کند، متأسفانه در سال‌های اخیر با برخوردهای نامتعادلی روبرو شده است.

مدیرعامل شستا افزود: عمر کوتاه مدیریتی بزرگ‌ترین ضربه به یک بنگاه اقتصادی است که می‌تواند یک ابر بنگاه را از پای درآورد و متاسفانه این اتفاق طی سالیان اخیر در شستا بارها رخ داده است. چرا باید یک مجموعه به این مهمی این‌چنین تغییرات را داشته باشد. مدیریت اثربخش باید ثبات و اقتدار داشته باشد تا بتواند برنامه‌ریزی راهبردی کند و به نتایج واهداف کلان خود برسد. وی با اشاره به جایگاه خطیر حراست در بنگاه‌های بزرگ اقتصادی گفت: ما به دنبال حراست مبتنی بر یک برنامه راهبردی و عملیاتی هستیم. تحول در حراست و حمایت قاطع از این بازوی نظارتی مهم‌ترین مسئله در شستا است. همچنین ما آماده پیاده‌سازی الگوی مناسب و متناسب با ماموریت‌های محوله و در توجه به سلامت و صیانت از دارایی‌ها در هندسه نظارت کارآمد و اثر بخش هستیم و سازمان حراست بخش مهمی از این هندسه بایستی باشد.

بازیان تصریح کرد: شستا نیازمند حرکت برنامه‌ریزی شده و راهبردی در موضوع برخورد با فساد است و در برخورد با فساد در ابرهلدینگ اقتصادی وابسته به تامین اجتماعی از هیج تلاشی فرو گذار نخوایم کرد و رویکرد ما عمدتا پیشینی و مبتنی بر پیشگیری از فساد با استقرار سامانه‌های رصد وپ ایش فرایندها و اقدامات خواهد بود و همچنین تلاش خواهیم کرد حراست شستا عمق و محتوای بیشتری پیدا کند. وی افزود: لازم است موضوع صیانت و حفاظت از حقوق سهامداران محترم به‌عنوان جامعه هدف این مجموعه در صدر اولویت‌ها و پیگیری‌ها قرار گرفته و به‌طور جدی در راستای استیفای حقوق ایشان مجدانه تلاش لازم صورت پذیرد. همچنین مدیران در سطوح مختلف موظف‌اند به‌عنوان اولین اولویت کاری خود ضمن شناسایی زمینه‌های فساد، پیشگیری‌های لازم را در همکاری با مجموعه حراست به عمل‌آورده و گزارش اقدام مؤثر خود را منعکس نمایند.

در این آیین، معاون اقتصادی حراست کل کشور با اشاره به جایگاه حراست و تأکیدات مقام معظم رهبری در پیشگیری از تخلفات با استفاده از این ظرفیت گفت: باید تلاش شود مدیران کارآزموده، مجرب و متعهد در مناصب به‌کارگیری شوند. انتصابات بر اساس قوم‌وخویشی، رودربایستی، بخشندگی و از روی فشار از آسیب‌های بزرگی است که باید از آن دوری شود.

وی به توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در شرح نهج‌البلاغه اشاره کرد و تاکید کرد: اگر در انتصابات مراقبت نشود به ستم و خیانت ختم می‌شود.

نکویی با اشاره به شرایط مدیران در مناصب افزود: باید از افراد با تجربه، کارآزموده و مجرب استفاده کنیم. کسانی که در مقابل گناه و خطا بی‌شرم هستند قطعاً نمی‌توانند به کشور و مردم خدمت کنند. باید از مدیرانی که دارای انگیزه‌های معنوی هستند بهره برد.

در پایان این نشست، از تلاش‌های دکتر مهدی رضایی مقدم مدیر پیشین حراست شستا تقدیر شد و دکتر محمد احمدی به عنوان مدیرکل دفتر مرکزی حراست شستا منصوب گردید. شایسته ذکر است احمدی پیش از این به مدت یک سال و نیم به عنوان مدیر حراست شستا فعالیت می‌کرده است و سابقه مدیرکلی حراست مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی (ره) را در کارنامه خود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها