تابستان 2022 و خواب زمستانی ارز اتریوم!

ما در این مقاله قصد داریم آگاهی شما را نسبت به ارز دیجیتال اتریوم افزایش دهیم تا بتوانید تصمیمات آگاهانه‌تری برای ورود به این بازار پر ریسک و پرآشوب بگیرید. اگرچه ارزهای دیجیتال ظاهری بسیار شیرین و زیبا دارند؛ اما اعتماد به آن‌ها بدون بررسی دقیق بازار و اخبار فاندامنتال اشتباهی بزرگ و تقریبا جبران‌ناپذیر است.

تابستان 2022 و خواب زمستانی ارز اتریوم!

 

ما در این مقاله قصد داریم آگاهی شما را نسبت به ارز دیجیتال اتریوم افزایش دهیم تا بتوانید تصمیمات آگاهانه‌تری برای ورود به این بازار پر ریسک و پرآشوب بگیرید. اگرچه ارزهای دیجیتال ظاهری بسیار شیرین و زیبا دارند؛ اما اعتماد به آن‌ها بدون بررسی دقیق بازار و اخبار فاندامنتال اشتباهی بزرگ و تقریبا جبران‌ناپذیر است.

به ط.ر مثال همین اتفاق طی چند هفته پیش برای ارز دیجیتال لونا رخ داد و سرمایه‌گذاران در عرض چند لحظه با سقوط بیش از 99 درصدی این ارز در بازار کریپتو کارنسی مواجه شدند. شاید تا قبل از آن تمام کارشناسان آینده درخشانی برای لونا می‌دیدند و بسیاری از افراد  و صرافی‌های ارز دیجیتال هم کاربران و سرمایه‌گذاران را به خرید لونا تشویق می‌کردند؛ اما آنچه در واقعیت رخ داد، بسیار  تلخ و ناامیدکننده بود.

به هر صورت این اتفاق می‌تواند برای تمام ارزهای دیجیتال رخ دهد البته نمی‌توان انکار کرد که ماهیت و نوع عملکرد و روش کار هر ارز دیجیتال نیز در بازار بسیار مهم است و  وی سرنوشت قیمتی آن در آینده تاثیرگذار است. اما به هر حال برای ورود به این بازار و سرمایه‌گذاری روی ارزهای مختلف باید بسیار محتاط و دست به عصا حرکت کرد تا دچار خطاهای جبران‌ناپذیر نشد.

ارز دیجیتال اتریوم نیز در این بازار پرآشوب در دسته آلت کوین‌های معروف و شناخته شده قرار دارد و به همین دلیل سرمایه‌گذاران زیادی به آن علاقه دارند و به سمت آن حرکت می‌کنند. اما طی چند روز  و هفته گذشته با نوسانات منفی روبرو شده و به همین دلیل ترس کاربران و سرمایه‌گذاران در این ارز نیز بیشتر شده است. به همین دلیل در ادامه کمی درباره این ارز دیجیتال و احتمال‌های مختلف درباره آینده قیمتی آن بحث می‌کنیم.

قیمت ارز دیجیتال اتریوم در سال 2022

برای بررسی روند قیمت ارز اتریوم باید روند حرکت قیمتی آن را از ابتدا بررسی کنیم. آلت کوین اتریوم در سال 2015 راه‌اندازی شد و از همان ابتدا تا به امروز توانسته از قیمت ابتدایی و اولیه 0.311 به عدد طلایی 4800 دلار  در اواخر سال گذشته دست پیدا کند.

شاید در زمانی که توکن بومی اتریوم با نام اتر (ETH) توانست در آبان ماه 1400 عدد 4800 دلار را ببیند، بسیاری از کاربران و سرمایه‌گذاران برای خرید این ارز طمع کردند و اعداد و ارقام بالاتری را در ذهن خود تصور نمودند. اما آنچه بعد از پایان سال 2021 رخ داد، کاملا متفاوت بود.

بعد از این صعود درخشان، روند نزولی و سقوط اتریوم آغاز شد و فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشت. به‌طوری‌که این توکن در حال حاضر در عدد 1800 دلار در نوسان است و همین امروز نیز کاهش قیمت چند درصدی را تجربه کرده است.

آلت کوین اتریوم به‌عنوان یک شبکه نرم‌افزاری فعالیت خود را شروع کرد و به کاربران خود اجازه می‌دهد که ابزارها، برنامه‌ها و NFT‌های جدید بسازند. همچنین این توکن در زمینه بازی، موسیقی، سرگرمی و امور مالی غیرمتمرکز در جهان فعالیت می‌کند و به همین دلیل رمز ارزی محبوب محسوب می‌شود. اما باوجود تمام این مزایا، بازهم نمی‌توان به‌طور کامل به روند فعالیت این رمز ارز نیز اعتماد کرد و آن را تافته جدا بافته از سایر ارزهای دیجیتال دانست.

به عبارت دیگر بازار رمز ارزها طی چند هفته گذشته  و بعد از وقوع جنگ میان اکران و روسیه با نوسانات نزولی متعددی روبرو شده و این اتفاق برای تمام ارزهای دیجیتال رخ داده است. به همین دلیل باوجود اینکه بعد از شروع جنگ بین اکراین و روسیه، در ابتدا بازار در برخی ارزها با رشد همراه بود؛ اما روند کلی آن کاهشی بود. این اتفاق را به‌خوبی می‌توان در معروف‌ترین و مشهورترین ارز دیجیتال، یعنی بیت کوین هم مشاهده کرد. رمز ارزی که در تابستان سال 2022 به خواب زمستانی رفته و رویای خوش بسیاری از سرمایه‌گذاران خود را به کابوس تبدیل کرده است.

همچنین ارز لونا هم به‌عنوان یکی از استیبل کوین‌های معروف این بازار، با از دست دادن اعتبارهای پشت سر خود و افزایش عرضه توکن آن در بازار، به یکباره فروریخت و سرمایه‌گذاران زیادی را با خسارت و شکست مواجه کرد.

بنابراین برای ورود به این بازار فقط به اصول ابتدایی مانند ثبت‌نام در یک صرافی رمز ارز و با واریز وجه به نحوه کارت به کارت اینترنتی با گوشی اکتفا نکنید. فراموش نکنید که بازار رمز ارزها اعتبارهای مختلف قانونی را پشت سر خود ندارد و تنها چیزی که به آن اعتبار می‌دهد، حضور کاربران و اقبال سرمایه‌گذاران متعدد از سراسر جهان است.

همچنین تنها چیزی که به‌راحتی می‌تواند بنیان ارزهای دیجیتال را با فروپاشی روبرو کند، اخبار متعددی است که درباره آن‌ها منتشر می‌شود. به همین دلیل قبل از ورود به هر نوع رمز ارزی ابتدا اخبار و تحلیل‌های فاندامنتال آن را بررسی کنید و آینده آن توکن و یا کوین را بر اساس این اخبار تحلیل نمایید. در این صورت تا حدودی می‌توانید از بروز خسارت جلوگیری کنید و تصمیم آگاهانه در خرید بگیرید.

اتریوم2

چرا اتریوم دیگر قابل اعتماد نیست؟

کارشناسان کریپتو کارنسی تحلیل‌های مختلفی درباره آینده این رمز ارز ارائه می‌دهند؛ اما تحلیل مشترک همه آن‌ها در این است که قیمت اتریوم را نمی‌توان به‌درستی پیش‌بینی کرد و به‌یقین گفت که در آینده با چه میزان رشدی همراه خواهد بود. در عین حال بیشتر آن‌ها روی این موضوع نظر مشترک دارند که قیمت اتریوم در ماه‌های آینده حتی از بیت کوین هم بی‌ثبات‌تر خواهد بود.

این موضوع هم علت‌های مختلفی دارد. به‌طور مثال بنیانگذارن و توسعه‌دهندگان توکن اتریوم به دنبال این هستند که فناوری این رمز ارز را به سمت یک تکنولوژی  با نسخه کم‌مصرف‌تر و ارزان‌تری پیش ببرند و از این فناوری با نام اتریوم 2.0 نام می‌برند. البته هنوز این اتفاق رخ نداده و کارشناسان هم منتظر هستند که شرکت‌های فناوری چگونه روی این پلتفرم روش‌های جدید را امتحان می‌کنند. همچنین بعد از ورود فناوری‌های جدید، قیمت این آلت کوین تقریبا مشخص می‌شود؛ اما در حال حاضر نمی‌توان قیمت دقیق آن را برای آینده حدس زد. در عین حال کارشناسان توصیه می‌کنند که تا زمان ثبات فناوری روی این ارز دیجیتال از آن دوری کنید و یا حداکثر حدود 1 درصد از سبد سرمایه‌گذاری خود را با توکن اتریوم پر کنید. با این کار در صورت متضرر شدن اتریوم، می‌توانید از خسارت‌های بیشتر جلوگیری کنید.

اتریوم بی‌ثبات یا محبوب؟

بازار کریپتو کارنسی به شدن بی‌ثبات است و قیمت‌ها در آن می‌توانند یک شبه با نوسانات عجیب و غریبی همراه باشند. اگرچه ماهیت ارزهای دیجیتال برای کمک به مردم طراحی شده و با استفاده از آن‌ها می‌توان در زمینه‌های مختلف مانند انتقال وجه به‌صورت غیرمتمرکز و یا هزینه کارمزد بسیار ناچیز پیش رفت؛ اما بازار سرمایه‌گذاری در نوسانات آن بسیار متزلزل است.

کارشناسان مختلف هم درباره ارز دیجیتال اتریوم نظرات متفاوتی ارائه می‌دهند. برخی از آن‌ها آینده این ارز را در هاله‌ای از ابهام می‌دانند و برخی هم رسیدن به قیمت 4000 دلار را تا پایان سال پیش‌بینی می‌کنند. اما سوال اینجاست که چقدر این تحلیل‌ها درست از آب درمیاید؟

برخی کارشناسان بیان می‌کنند که اگر روند صعودی سال 2021 ادامه پیدا می‌کرد، قیمت اتریوم می‌توانست تا 7500 دلار هم برسد و این پایان خوشی برای اتریوم در سال 2022 می‌شد. اما مشاهده کردیم که بعد از آبان سال 1400، این رمز ارز به یکباره از قیمت 4800 دلار روند کاهشی خود را آغاز کرده و امروز در حوالی 1700 دلار مبادله می‌شود.

در عین حال هنری ارسلانیان رهبر جهانی ارزهای دیجیتال شرکت خدمات حرفه‌ای PwC در 12 ژانویه امسال اعلام کرد که اتریوم تا به امروز در حال نمایش در شهر بود و حالا برای ادامه کار نیاز به بهبود تقاضا و عملکرد دارد. در غیر این ثورت نمی‌توان آینده درخشانی برای آن متصور بود.

درنهایت اینکه در حال حاضر هزینه سرویس‌ها و خدماتی که اتریوم در بازارهای مالی و انتقال وجه غیرمتمرکز ارائه می‌دهد، بسیار زیاد است و همین موضوع هم روی روند کاهشی قیمت توکن آن تاثیر گذاشته است. همچنین فراموش نکنید که بازارهای مالی متفاوت با نوسانت زیادی روبرو می‌شوند؛ اما کریپتو کارنسی نوسانات بیشتری را درک می‌کند. علت این مسئله هم کوچک بودن این بازار است و به همین دلیل ریسک این بازار بسیار زیاد است. بنابراین قبل از ورود به این بازار پرالتهاب و هیجانی، کاملا به تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال مجهز باشید تا متضرر نشوید.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها