تقاضای پلیس؛ دسترسی کامل به سامانه تجارت وزارت صمت

سخنگوی فراجا گفت: باید دسترسی کامل به سامانه تجارت برای پلیس فراهم شود تا بتوانیم چرخه انبارداری کشور را تحلیل کرده و به آمار‌ها دسترسی داشته باشیم.

تقاضای پلیس؛ دسترسی کامل به سامانه تجارت وزارت صمت

سردار حاجیان گفت: در مبادی رسمی و ورودی و خروجی کشور باید نظارت‌ها برای جلوگیری از قاچاق  افزایش پیدا کند و خواسته پلیس دسترسی کامل به سامانه تجارت وزارت صمت است. الان دسترسی ما یک دسترسی ناقص است و ما نیازمند دسترسی هستیم تا بتوانیم چرخه انبارداری کشور را تحلیل کرده و به آمار‌ها دسترسی کامل داشته باشیم.

 

 

قاچاق کالا یک جرم مشهود است

 

به گفته سخنگوی فراجا، قاچاق کالا یک جرم مشهود است و طبیعی است که پلیس به عنوان ضابط قضایی با جرایم مشهود برخورد می‌کند. پلیس با کسانی که بخواهند با معیشت مردم بازی کرده و با اخلال در بازار و چرخه تولید آن را به خطر بیاندازند برخورد جدی خواهد کرد.

 

خودرو‌های شوتی معضل هستند

 

سردار حاجیان گفت: امروز خودرو‌های شوتی که کالا‌های قاچاق را جابه‌جا می‌کنند به یک معضل برای ما تبدیل شده‌اند و باید برخورد شدیدتری با آن‌ها صورت بگیرد. متأسفانه این خودرو‌های شوتی اقدام به جابه‌جایی کالا‌های ملوانی و ته لنجی کرده و آن را به مرکز کشور انتقال می‌دهند. در همین سال گذشته این خودرو‌ها منجر به تصادفات قابل توجهی شدند که در جریان ۱۷۸ فقره خودرو‌های شوتی، ۳۱۸ نفر جان خود را از دست داده و ۵۴۹ نفر مجروح شدند.

 

۵۱ درصد سرقت‌های کشور خرد است

 

به گفته سخنگوی فراجا، امروز ۵۱ درصد از سرقت‌های کل کشور سرقت‌های خرد را شامل می‌شود که بخش قابل توجهی از آن از سوی سارقان خرده‌پا، معتادان متجاهر و بعضا افرادی رخ می‌دهد که چاره‌ای جز سرقت ندارند. این‌ها باید مورد توجه قرار بگیرند.

 

۱۷۷ تن برنج احتکاری کشف شد

 

او گفت: در ۲۴ ساعت گذشته  ۱۷۷ تن برنج احتکاری و قاچاق در کشور کشف شد و همچنین ۱۸۶ تن گندم و آرد، ۴۳۰ تن روغن و ۱۷۶ تن نهاده دامی نیز کشف و ضبط شد که ارزش این اقلام در مجموع ۱۵۰۰ میلیارد ریال بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها