پیشتازی شستا در خودکفائی؛

رکورد عمر مفید نسوز کوره های دوار شکست

شرکت فرآورده‌های نسوز ایران از شرکت‌های تابعه شستا توانست با تولید آجر‌های نسوز فراتر از استاندارهای جهانی با تکیه بر تخصص و توان متخصصان داخلی رکورد بالاترین عمر نسوز کوره‌های دوار (روتاری) را بشکند.

 رکورد عمر مفید نسوز کوره های دوار شکست

به گزارش شستا رسانه: شرکت فولاد مبارکه توانست با استفاده از آجرهای تولیدی شرکت فرآورده‌های نسوز ایران، از رکورد ۴۲ ماهه عمر نسوز کوره‌های واحد آهک‌سازی عبور کند.

بر اساس این گزارش، شرکت فرآورده‌های نسوز ایران در راستای تعهدی که به منظور تولید انواع محصولات دیرگداز مورد نیاز صنایع ، سازگار و هماهنگ با استانداردهای ملی و جهانی اقادام به تولید و توزیع آن در سراسر کشور نموده‌است.

در همین راستا محسن زمانی، رئیس تعمیرات نسوز سایر نواحی شرکت فولاد مبارکه نیز با اشاره به اهمیت استفاده از طرح بهینه سازی آجرهای نسوز کوره‌های آهک سازی خاطرنشان کرد:

عمر آجرهای نسوز لایه های ایمنی و کاری در کوره های دوار آهک سازی طبق استانداردهای جهانی با آجرهای نسوز شرکت‌های خارجی (اروپایی) ۳۰ ماه برآورد شده، ضمن این که عملیات تخریب و نسوزکاری در کوره‌های دوار، بسیار دشوار و زمان بر است.

وی افزود: به همین منظور تیم تعمیرات مرکز نسوز فولاد مبارکه تصمیم گرفت با استفاده از آجرهای نسوز داخلی و بومی‌سازی آجرهای نسوز شاموتی لایه ایمنی و متیزیا اسپینلی ( لایه کاری ) اقدام به افزایش عمر ساختار نسوز کوره‌های واحد آهک‌سازی در شرکت فولاد مبارکه کند که خوشبختانه موفقیت چشمگیری در این زمینه حاصل شد.

غلامرضا سلیمی ، مدیر ارشد تولید شرکت فولاد مبارکه، جلوگیری از تعویض بیش از ۳۰۰ تن آجر نسوز به ارزش ۶ میلیارد تومان در هر شات دان (دوره ۱۲ تا ۱۸ ماهه) را از مهمترین مزایای این طرح دانست و افزود: در گذشته در هر دوره شات دان حدقل ۳ مرتبه باید آجرها تعویض می‌شد و اجرای این طرح با توجه به کاهش هزینه‌های تعویض و حوادث ناشی از انجام فعالیت‌های تعمیر، بیش از ۲۰۰میلیارد ریال صرفه‌جویی برای شرکت به ارمغان آورده است.

شایسته ذکر است بی‌تردید شناسایی و حصول اطمینان از درک نیازها و انتظارات مشتریان و کوشش برای تولید محصولات برتر با استانداردهای روز جهانی جهت جلب رضایت ایشان از محصولات و خدمات شرکت فرآورده های نسوز ایران، افق های گسترده تری را نیز پیش روی صنایع کشور خواهد گشود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها