قیمت برنج اوج گرفت/ گرانی 55درصدی برنج

در حالی گزارش‌ها از روند بازار مواد غذایی حاکی از آن است که هر کیلو برنج ایرانی از قیمت ۴۰ تا ۸۲ هزار تومان دیده می شود، گزارش مرکز آمار نیز تا حدی بر قیمت‌های بازار مهر تایید گذاشته است.

قیمت برنج اوج گرفت/ گرانی 55درصدی برنج

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار نشان می دهد که متوسط قیمت هر کیلو برنج ایرانی درجه یک در آذرماه امسال ۵۱ هزار و ۶۸۰ هزار تومان بوده است و این در حالی است که این کالا در آبان ماه دو هزار تومان ارزان‌تر بود. هر کیلو برنج ایرانی درجه یک در آبان ماه ۱۴۰۰ در حدود ۴۹ هزار و ۵۷۲ تومان قیمت داشت. تفاوت این اعداد و ارقام نشان می دهد که برنج در آذرماه نسبت به آبان ماه ۴.۳ درصد گران شد.

اما نکته دیگر گزارش مرکز آمار، گرانی ۵۵.۳ درصدی برنج درجه یک ایرانی در یک سال گذشته است. در آذرماه سال ۱۳۹۹ متوسط قیمت هر کیلو برنج ایرانی درجه ۳۳ هزار و ۲۶۸ تومان بود.

بنا به گزارش مرکز آمار، برنج خارجی درجه یک نیز در آذرماه امسال نسبت به آبان ماه ۳ درصد گران شده است. متوسط قیمت هر کیلو برنج خارجی درجه یک در آذرماه ۲۷ هزار و ۹۴۱ تومان بوده و این در حالی است که در آبان ماه امسال ۲۷ هزار و ۱۱۷ تومان قیمت داشته است.

هر کیلو برنج خارجی در یک سال گذشته نیز ۱۹ درصد گران شده است. در آذر سال گذشته متوسط قیمت هر کیلو برنج خارجی درجه یک ۲۳ هزار و ۴۷۹ تومان بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها