در کمیسیون اجتماعی مجلس انجام شد:

تصویب کلیات طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از تصویب کلیات طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی در نشست این کمیسیون خبر داد.

تصویب کلیات طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، از تصویب کلیات طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از خانه ملت، علی بابایی کارنامی درباره دستورکار نشست (یکشنبه ششم مهرماه) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: در این نشست طرح نقل و انتقال سوابق بیمه یا بازنشستگی بین صندوق‌های بازنشستگی که از سوی تعدادی از نمایندگان مطرح شده بود مورد بررسی قرار گرفت و کلیات آن به تصویب رسید.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این طرح برای بررسی جزییات آن به کمیته تخصصی بررسی صندوق‌های بیمه‌ای ارجاع داده شد تا بعد از دو هفته آینده، نتیجه بررسی‌ها در صحن مجدد مورد بررسی قرار گیرد.

به گفته وی، در این نشست مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، نمایندگانی از صندوق بازنشستگی کشوری و سایر صندوق‌های بیمه‌ای، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

نحوه حفظ رابطه فرهنگیان با صندوق بازنشستگی درصورت استعفاء و بازخرید

از سوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل حفظ رابطه اشتراکی کارکنان با صندوق بازنشستگی کشوری در حالت‌های بازخرید خدمت، استعفاء، اخراج و مرخصی بدون حقوق به استان‌ها ابلاغ شد.

از سوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش دستورالعمل حفظ رابطه اشتراکی کارکنان با صندوق بازنشستگی کشوری در حالت‌های بازخرید خدمت، استعفاء، اخراج و مرخصی بدون حقوق به استان‌ها ابلاغ شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل صندوق بازنشستگی کشوری به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، در اجرای قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور از سوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع، دستورالعمل حفظ رابطه اشتراکی کارکنان با صندوق بازنشستگی کشوری در حالت‌های بازخرید خدمت، استعفا، اخراج و مرخصی بدون حقوق به ادارات کل استان ابلاغ گردید.

در بندهایی از این دستورالعمل آمده است: در صورت تمایل کارکنان به ادامه اشتراک در حالت‌های بازخرید خدمت، استعفا، اخراج و مرخصی بدون حقوق، این افراد می‌توانند شخصاً یا از طریق وکیل قانونی تقاضای کتبی حفظ رابطه و ادامه اشتراک در صندوق بازنشستگی کشوری را حداکثر تا سه ماه از تاریخ صدور حکم کارگزینی مربوطه به مدیریت صندوق مذکور در استان محل اقامت خود ارائه دهند.

بر این اساس کارمندان شاغل در دستگاه‌های اجرایی مشترک صندوق بازنشستگی کشوری که به‌موجب قوانین و مقررات مربوط به دستگاه اجرایی دیگر منتقل می‌شوند و دستگاه اجرایی محل انتقال آنان تابع صندوق بیمه‌ای دیگر می‌باشد تا زمانی که کتبا تقاضای تغییر صندوق و خروج از این صندوق را به امور اداری و مالی دستگاه اجرایی محل انتقال ارائه نداده باشند، همچنان مشترک این صندوق باقی خواهند ماند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها