دانش و تجربیات سرمایه انسانی خزانه ای کم نظیر در صنعت بانکداری است

مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون اعلام داشت دانش و تجربیات سرمایه انسانی خزانه ای کم نظیر در صنعت بانکداری است که با سازوکار مدیریت دانش از مسیر تربیت مربی و مدرس در بانک توسعه تعاون مورد بهره برداری قرار گرفته است.

دانش و تجربیات سرمایه انسانی خزانه ای کم نظیر در صنعت بانکداری است

کریم میرزاخانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون به مناسبت روز معلم از سازوکارهای تخصصی و حرفه ای مدیریت دانش و تجربیات در بانک توسعه تعاون خبر داد و گفت: مدرسان و مربیان بانک از سرمایه های کم نظیر بانک محسوب می شوند که مرکز آموزش و پژوهش با طراحی و اجرای برنامه های متنوع آموزشی و پرورشی به دنبال مدیریت دانش و تجربیات این گروه از همکاران خبره بانک بوده است.

وی ضمن گرامیداشت مقام معلم، این روز مبارک و گرانقدر را به مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک توسعه تعاون، مدیران نظام بانکی، همه مدرسان و مربیان درون و برون سازمانی بانک توسعه تعاون و فعالان عرصه آموزش در نظام بانکی کشور تبریک گفت.

مدیر مرکز آموزش و پژوهش بانک توسعه تعاون در تبیین این مناسبت افزود: روز معلم همزمان با سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری است که با هدف تجلیل از مقام و جایگاه والای معلم و اهمیت به آموزش نامگذاری شده است.

وی تصریح کرد: در مبانی دینی و علمی جایگاه معلم و آموزش بسیار رفیع بوده و همواره معلمی عشق، ذوق و هنر قلمداد شده و آیات الَّذِی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ (همان کس که به وسیله قلم آموخت (و عَلَّمَ الْإِنْسَانَ مَا لَمْ یَعْلَمْ (آنچه را که انسان نمى‌ دانست آموخت) نیز بیانگر این اهمیت بالا است.

میرزاخانی همکاری و تعامل صاحبان دانش و تجربه در زمینه اشتراگ گذاری دانش کاربردی- تخصصی در چند سال اخیر را شایسته قدردانی دانست و افزود: دانش و تجربیات این عزیزان از مسیرهای مختلف مانند نشست های اندیشه ورز، تولید و چاپ کتاب کاربردی، برنامه تربیت مدرس و مربی در بانک توسعه تعاون به اشتراک گذاشته شده است.

وی در این زمینه گفت: در عصر حاضر هر دو گروه صاحبنظران و پژوهشگران دانشگاهی و مدیران اجرایی بر این عقیده هستند که دانش منبع کلیدی قدرت محسوب می شود و مدیریت دانش در بلند مدت ملاک برتری در عرصه رقابت سازمانی خواهد بود.

حسن عاشقی رییس اداره کل آموزش بانک توسعه تعاون نیز با اشاره به اهمیت جایگاه معلمی در کلام حضرت رسول اکرم(ص) و حضرت علی (ع) گفت: معلمان و کسانی که چنین نقشی را در جوامع ایفا می کنند، برای مردم و ملت ها تاریخ ساز هستند.

وی در ادامه این روز گرانقدر را به همه کسانی که نقش تسهیل گر، مربی و مدرس را در بانک ایفا می نمایند، تبریک گفت و افزود این گروه از سرمایه انسانی بسترهای ترویج و اشتراک گذاری دانش و تجربه را در بانک فراهم و مسیر توسعه و بالندگی بانک توسعه تعاون از مسیر سرمایه انسانی را رقم می زنند.

رییس اداره کل آموزش بانک توسعه تعاون طراحی و اجرای برنامه های تربیت مدرس/ مربی را از نوآوری های آموزشی ذکر کرد و گفت: این نوع برنامه های آموزشی با همکاری و همراهی واحدهای تخصصی ستادی بانک توسعه تعاون، ظرفیت های موسسات آموزشی معتبر حوزه بانکی، خبرگان بانک توسعه تعاون و مدرسان نظام بانکی طراحی و برگزار می گردد.

وی در این رابطه افزود در سال 1400 و 1401 چهار برنامه در این زمینه طراحی، برگزار و برای برخی از همکاران گواهی دوره تربیت مدرس بانکی صادر شده که بسترهای انتقال دانش و تجربیات عملی و کاربردی در حوزه های متنوعی چون اعتبار اسنادی، ضمانت نامه بانکی، تجزیه و تحلیل صورت های مالی، قراردادهای بانکی و غیره را از مسیر کارگاه های آموزشی حضوری در مدیریت شعب استان ها به همکاران صف به ویژه روسای شعب را فراهم نموده است.

عاشقی به بهانه روز معلم از همه همکاران بانک که ظرفیت، استعداد، علاقه و توانمندی تدریس در حوزه های مختلف بانکی را دارند، دعوت به مشارکت در برنامه های آموزشی بانک از مسیر مدیریت دانش و تجربیات نمود و اعلام داشت این گروه از همکاران عزیز می توانند آمادگی خود را به دبیرخانه مدیریت دانش اعلام نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها