مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در جمع مدیران این بانک تاکید کرد:

همگرایی، هم آوایی و هماهنگی بانک رفاه کارگران باعث مباهات است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: همگرایی، هم آوایی و هماهنگی در بانک رفاه کارگران برای ما باعث مباهات است و فرصت خدمت بهتر را برای مجموعه فراهم کرده است و این هماهنگی در همه بخش‌های مدیریتی بانک رفاه وجود دارد.

همگرایی، هم آوایی و هماهنگی بانک رفاه کارگران باعث مباهات است

به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران، دکتر میرهاشم موسوی با بیان این مطلب در اولین همایش سراسری مدیران صف و ستاد بانک رفاه کارگران در سال جاری، با اشاره به نقش این بانک به‌عنوان بانک تخصصی حکمرانی تأمین‌اجتماعی، از رو به بهبود بودن شرایط اقتصادی کشور و به تبع آن بهبود وضعیت برای پایداری سازمان تأمین‌اجتماعی خبر داد و گفت: بانک رفاه یکی از مهمترین بانک‌های کشور است که به قشر شریف و زحمت‌کش کارگران و بازنشستگان و بیمه‌شدگان تعلق دارد. مدیران و همکاران بانک رفاه علاوه بر اینکه در نظام بانکی کشور مشغول خدمت هستند، اهم فعالیت آنها در راستای خدمت به این قشر عزیز است و باید شکرگذار نعمت خدمت در این بانک باشیم.

وی با تشکر از تلاش‌ها و خدمات مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران گفت: دغدغه‌مندی و دلسوزی این مجموعه برای فعالیت مؤثر در نظام حکمرانی تأمین‌اجتماعی قابل تقدیر است. برنامه‌های خوبی برای سال جاری و فراروی بانک طراحی شده است که جای تشکر دارد و امیدواریم این بانک علاوه بر ایفای نقش در ارائه خدمات به عموم جامعه، بتواند در نظام بیمه‌های اجتماعی نیز به‌عنوان حوزه تخصصی بانک نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد.

دکتر موسوی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان سال مهار تورم و رشد تولید، گفت: نظامات بیمه‌ای یکی از حوزه‌های بسیار مهم و اثرگذار در تحقق شعار سال هستند. در بانک رفاه نیز اقداماتی در زمینه مهار تورم و رشد تولید باید در دستور کار قرار گیرد. طی دو سال گذشته 106 هزار میلیارد تومان بدهی تأمین‌اجتماعی به نظام بانکی که عمدتاً مربوط به بانک رفاه بود، تسویه شده است و اگر این تسویه صورت نمی‌گرفت سازمان تأمین‌اجتماعی باید سالانه 25 هزار میلیارد تومان هزینه تأمین مالی بابت این بدهی پرداخت می‌کرد که معادل کل سود دریافتی سازمان از حوزه سرمایه‌گذاری است. دولت سیزدهم اقدام بی‌سابقه‌ای در زمینه تسویه مطالبات سازمان تأمین‌اجتماعی رقم زد و بخشی از بدهی انباشته از سال‌های قبل را پرداخت کرد. در دولت مردمی سیزدهم بی‌سابقه‌ترین عملکرد در زمینه تأدیه بدهی دولت به تأمین‌اجتماعی رقم خورد و بالغ بر 180 هزار میلیارد تومان بدهی انباشته از سال‌های قبل به سازمان تأمین‌اجتماعی پرداخت شد و سازمان تأمین‌اجتماعی نیز از این محل، بدهی کلان بانکی خود را تسویه کرد که در پایداری مالی سازمان وجلوگیری از افزایش پایه پولی کشور نیز تأثیرگذار است و از افزایش نرخ تورم کشور جلوگیری می‌کند.

دکتر موسوی ادامه داد: یکی از راهبردهای اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی این است که از استقراض بانکی بی‌رویه برای انجام تعهدات جلوگیری کنیم و این امر با همراهی و همکاری دولت مردمی و انقلابی و همراهی مجلس محترم در تأدیه بدهی دولت رقم خورده است و در سال جاری نیز به لطف خدا حداقل 70 هزار میلیارد تومان نیز پیش‌بینی شده است که تأدیه بدهی از طریق واگذاری سهام و تهاتر انجام شود.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان اینکه بی‌سابقه‌ترین تأدیه بدهی دولت به سازمان تأمین‌اجتماعی در دو سال گذشته رقم خورده است، گفت: با این اقدام ارزشمند دولت مردمی سیزدهم، فرصت بی بدیلی با افزایش سرمایه بانک رفاه کارگران رقم خورده است و در شاخص‌های بانکی ازجمله شاخص کفایت سرمایه، جایگاه بانک رفاه بهبود یافته است که آثار آن در این بانک بسیار ارزشمند است و این اقدام می‌تواند منابع بانکی کارگران را به سمت تولید ببرد و بنگاه‌های تولیدی از فرصت فراهم شده برای افزایش تولید استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: خدا را شاکریم که در بانک رفاه دستاوردهای خوبی در سال‌های اخیر رقم خورده است. برنامه‌ها و رویکرد خوبی در این بانک در سال جاری طراحی شده است. مدیریت و هدایت نقدینگی به سوی تولید کار ارزشمندی است که بخش‌های مختلف باید تکالیف عملیاتی خود را در این راهبرد جدی بگیرند. در بهره‌مندی از نعمت‌ها و فرصت‌ها باید دقت داشته باشیم. در همه بخش‌ها باید در زمینه توسعه خدمت به حدی برسیم که دغدغه خدمت‌گیرندگان را برطرف کنیم. مشتریان بانک رفاه عمدتاً کارگران و بازنشستگان عزیز هستند و اتفاقات خوبی برای خدمت به این عزیزان رقم خورده است. همچنان اولویت راهبردی ما در بانک همچون سایر بخش‌های تأمین‌اجتماعی این است که خدمات را توسعه دهیم. در خدمات غیرحضوری هم باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که مردم با حداقل زحمت بهترین و با کیفیت‌ترین خدمات را دریافت کنند.

دکتر موسوی بر ضرورت توجه به مدیریت تحول‌گرا در بانک رفاه تأکید کرد و گفت: جهش و نوآوری در جایی که ما به شرایط متوسط قانع شویم، متوقف می‌شود. وقتی که به رشد متوسط می‌رسیم، باید عنصر نوآوری و خلاقیت را به‌عنوان مهم‌ترین عامل برای پیشرفت بیشتر مورد توجه قرار دهیم. ظرفیت‌های بسیار خوبی در این بانک وجود دارد. نیروی انسانی متخصص و ظرفیت‌های ارزشمندی در این بانک فراهم است و انتظار داریم که به شرایط متوسط قانع نباشید و با نوآوری و خلاقیت جهش را رقم بزنید. در بانک رفاه در حوزه سرمایه‌گذاری نیز اتفاقات خوبی رقم خورده است و بانک در بخش‌های محدود و تخصصی سرمایه‌گذاری کرده و رشد بهتری نیز شاهد هستیم اما باز هم برای افزایش نرخ بازدهی سرمایه باید اقدامات بیشتری انجام شود چون دارایی بانک متعلق به مردم است و باید از فرصت‌های اقتصادی استفاده مناسب صورت گیرد.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران نیز طی سخنانی در این همایش گفت: ارتباط بین بانک رفاه و سازمان تامین اجتماعی در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد و با حمایت‌های مدیران عالی این سازمان، بانک رفاه در بهترین دوران فعالیت خود قرار گرفته است. 

دکتر اسماعیل للـه‌گانی با بیان این مطلب افزود: حمایت و همراهی‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی در افزایش سرمایه و تسویه مطالبات، بانک رفاه کارگران را در بهترین دوران فعالیت خود قرار داده است. این تعامل مثبت، نتایج خوب و مطلوبی برای مشتریان به همراه دارد.

دکتر للـه‌گانی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های بانک رفاه کارگران در حوزه های مختلف، گفت: حرکت در مسیر تحقق اهداف شعار سال با پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی، از جمله مهمترین برنامه‌های این بانک در سال جاری است. همچنین، پرداخت تسهیلات به کارگران، مستمری‌بگیران و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، از دیگر رویکردهای اصلی بانک است.

وی افزود: سعی خواهیم کرد با تجهیز منابع و پرداخت تسهیلات به بخش تولید، نقش خود را در هدایت نقدینگی و مهار تورم ایفا کنیم.

مدیرعامل بانک رفاه کارگران در پایان تصریح کرد: برای نقش‌آفرینی بیشتر در حوزه تولید، انتشار اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (خاص) برای شرکت‌ها و هلدینگ‌های اقتصادی را شروع کرده‌ایم. با انتشار این اوراق، طرح‌ها و پروژه‌های ملی در سطح کشور اجرایی می‌شود و آثار مثبتی در رونق تولید و اشتغالزایی به همراه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها