با تداوم نگرانی‌های سمت تقاضا؛

سنگ آهن بدترین ماه معاملاتی را از اکتبر به پایان رساند

معاملات آتی سنگ آهن در سنگاپور با شعله ور شدن ابهامات تقاضا در مسیر بزرگترین کاهش ماهانه از ماه اکتبر سال گذشته قرار گرفت، این در حالی است که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در جهان هشدار داده است که شرایط برای ادامه سال، سخت خواهد بود.

سنگ آهن بدترین ماه معاملاتی را از اکتبر به پایان رساند

به گزارش روابط عمومی ایمپاسکو و به نقل از بلومبرگ، سنگ آهن به عنوان اصلی‌ترین ماده تولید فولاد در ماه آوریل تقریبا ۱۷ درصد کاهش قیمت داشته و هفته گذشته برای مدت کوتاهی حتی به کمتر از ۱۰۰ دلار در هر تن رسید. فصل اوج ساخت و ساز ضعیف‌تر از حد انتظار چین که از آوریل تا ژوئن ادامه دارد، پس از شروع صعودی سال ۲۰۲۳، فشار زیادی به قیمت‌ها وارد کرده است.

روز پنجشنبه گذشته، یکی از واحدهای گروه فولاد چین بائوو گفت که محیط داخلی و جهانی برای فولادسازان همچنان «وخیم» است و تقاضای چین در سال جاری روند کاهشی خود را خواهد پیمود. این زنگ خطر پس از آن به صدا درآورد که انجمن آهن و فولاد چین اعلام کرد شرکت‌های فولادی باید تولید زیان‌ده را پس از یک دوره ناامید کننده تقاضا و کاهش قیمت‌ها کاهش دهند.

سطح موجودی در کارخانه‌های بزرگ چینی در اواسط آوریل در مقایسه با اوایل آوریل افزایش یافت، در حالی که تولید روزانه کاهش یافت.

در همین حال، شرکت واله که بزرگترین شرکت معدنی سنگ آهن جهان است، اعلام کرد که رشد تقاضا را اندکی جلوتر از عرضه می‌بیند و افزود که مشتریانش در «حالت انتظار و دید» در بازار املاک چین هستند.

قیمت سنگ آهن بر این اساس روز گذشته ۱۰۳.۸۰ دلار در هر تن ثابت بود. در سنگاپور این قیمت به معنای کاهش ۱۷.۷ درصدی قیمت این کامودیتی در ماه آوریل و بدترین ماه معاملاتی آن از اکتبر سال گذشته بود. معاملات آتی در دالیان تغییر چندانی نداشت، در حالی که معاملات آتی فولاد در شانگهای تغییرات قیمتی داشت.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها