ماشین‌ها را ۳ برابر قیمت واقعی‌شان به مردم می‌فروشند!

شرکت بهمن خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی را حتی با دلار ۵۰ هزار تومانی، حدود ۳ برابر به مصرف کنندگان ایرانی فروخته کرده است!

ماشین‌ها را ۳ برابر قیمت واقعی‌شان به مردم می‌فروشند!

فروش خودرو ۳ تا ۵ برابر قیمت واقعی به مردم!

 وزارت صمت در بیانیه ای نوشت: شرکت بهمن خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی که در بازار چین به ترتیب تحت برند Jetour X70 و Dongfeng ix5 با قیمتی حداقل بین ۱۰ تا ۱۳ هزار دلار و ۱۲ تا ۱۵ هزار دلار به فروش می‌رسیدند را حتی با دلار ۵۰ هزار تومانی درحالی که دلار نیمایی دریافت کرده است، حدود ۳ برابر به مصرف کنندگان ایرانی فروخته کرده است!

 این شرکت پیش از این هم بابت پرونده تخلف گران‌فروشی که مربوط به سال گذشته بود، نزدیک به ۱۳۸۰۰ میلیارد تومان توسط تعزیرات جریمه شده است.

این درحالی است که این شرکت با واردات قطعات منفصله از کشور چین، خودروهای مورد نظر خود را با همان قیمت کشور مبداء صرفاً در داخل ایران مونتاژ و حتی با لحاظ هزینه‌های حمل، حقوق گمرکی، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه پلاک و بیمه، از طریق بورس کالا، با قیمت‌های نجومی روانه بازار می‌کند!

 در عرضه محصولات گروه بهمن در بورس کالا در تاریخ ۲۳ آذر، دیگنیتی پرستیژ با قیمتی حدود ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان معامله شد، که با درنظر گرفتن سایر هزینه‌ها، اعم از مالیات، بیمه، شماره‌ گذاری و ... ، قیمت خرید این محصول در بورس کالا به عددی بیش از دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد؛ قیمتی بیش از دو برابر قیمت مصوب کارخانه.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها