خرید آسان بیمه شخص ثالث 206 فقط با چند کلیک در کمتر از دو دقیقه

بیمه شخص ثالث یکی از پرفروش‌ترین بیمه‌ها در صنعت بیمه است که با استقبال افرادی زیادی روبه رو شده است.

خرید آسان بیمه شخص ثالث 206 فقط با چند کلیک در کمتر از دو دقیقه

این بیمه نامه برای تمام خودرو‌ها باید تهیه شود تا هنگام بروز حادثه‌های رانندگی نگرانی برای جبران هزینه‌های ایجاد شده وجود نداشته باشد و ریسک جبران خسارت‌ها را به بیمه‌گر منتقل کرد. همچنین 206 یکی از خودروهای محبوب بین جوانان در  کشور است که نیاز به این بیمه نامه دارد. بیمه شخص ثالث 206 هم هزینه‌های مالی و جانی وارد شده به افراد ثالث را جبران می‌کند. تا انتهای متن همراه ما باشید تا با پوشش‌ها و اهمیت خرید بیمه ثالث بیشتر آشنا شوید.

بیمه شخص ثالث چیست؟

بیمه ثالث یکی از بیمه‌های متداول است که برای تمام وسایل نقلیه زمینی اجباری است. اگر شما برای خودروی خود این بیمه نامه را تهیه نکنید دچار تخلف شده و علاوه بر جریمه با توقیف خودرو مواجه می‌شوید. همچنین بر اساس قانون بیمه مرکزی، اگر وقفه‌ای برای تمدید بیمه ثالث ایجاد شود، جریمه دیرکرد تمدید به بیمه تعلق می‌گیرد.

 همچنین این بیمه نامه دو نوع پوشش مالی و جانی دارد که به شرح زیر است:

خسارت مالی: در صورتی که به اشخاص ثالث خسارت مالی وارد شود، (خسارت‌های منقول یا غیر منقول) تا سقف تعهدات بر عهده بیمه‌گر است.

خسارت جانی: اگر خودرویی مانند: 206 تصادف با اشخاص ثالث داشته باشد که منجر به خسارت‌های جانی (شکستگی، ازکارافتادگی و فوت) اشخاص ثالث شود تا سقف تعهدات بیمه‌گر قابل جبران خواهد بود.

 سقف تعهدات بیمه شخص ثالث 206

بیمه شخص ثالث چه برای خودروی 206 چه سایر خودروها با توجه به عوامل مختلفی سقف تعهدان خواهد داشت. اما دیه اعلام شده از سوی قوه قضاییه مهم‌ترین عامل برای تعیین سقف تعهدات بیمه ثالث است. درست است که بیمه‌گزار می‌تواند با پرداخت حق بیمه، دربرابر میزان خطرات تعهدات را مشخص کند اما نمی‌تواند بیشتر از دیه اعلام شده تعهدات دریافت کند. در حقیقت بیمه مرکزی با توجه به دیه اعلام شده در سال 1401 سقف تعهدات برای ماه‌های حرام را 800 و برای ماه‌های عادی سال مبلغ 600 میلیون تومان در نظر دارد. این مبالغ از سوی قوه قضاییه تایید شده و  باید جبران خسارت توسط شرکت‌های بیمه انجام شود.

برای پوشش مالی هم باید طبق فرمول همیشگی، برای حداقل و حداکثر سقف تعهدات مبلغ مشخص کرد. با توجه به فرمول حداقل پوشش مالی باید 2.5 درصد از دیه اعلام شده باشد و حداکثر آن نصف دیه اعلام شده در نظر گرفته شود. پس در سال 1401 پوشش مالی باید حداقل 20 و حداکثر 400 میلیون تومان باشد. البته دقت کنید که افزایش سقف تعهدات با پرداخت حق بیمه امکان پذیر است.

عوامل تاثیر گزار در قیمت بیمه شخص ثالث 206

همانطور که اشاره شد فاکتورهای مهمی‌ برای تعیین نرخ بیمه نامه و سقف تعهدات شرکت‌های بیمه باید در نظر گرفت تا در زمان کوتاهی، بهترین بیمه نامه را تهیه کرد. دیه مهم‌ترین عامل تاثیر گزار در قیمت بیمه نامه است اما عوامل دیگر هم وجود دارند که قیمت بیمه ثالث 206 را تحت تاثیر قرار دهند که به شرح زیر هستند.

2

قیمت بیمه 206 به عوامل مختلفی بستگی دارد

حق بیمه پایه ابلاغی توسط سازمان بیمه مرکزی

حق بیمه شخص ثالث را بر اساس نرخ دیه و تعداد سیلندر در خودروهای سواری، موتورسیکلت و ظرفیت بار (تناژ) در خودروهای بارکش به شرکت‌های بیمه اعلام می‌کنند. مبنای محاسبه حق بیمه شخص ثالث، میزان پوشش مالی و بدنی آن، دیه کامل یک انسان در ماه حرام است. چهار ماه‌: ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب ماه‌های حرام در تقویم قمری به شمار می‌آیند. میزان دیه شخص فوت شده در حادثۀ رانندگی برحسب مبالغ مذکور تعیین می‌شود.

بر همین اساس، هر ساله، بیمه مرکزی حداقل و حداکثر حق بیمه شخص ثالث را بر اساس نرخ دیه و تعداد سیلندر وسیله نقلیه به شرکت‌های بیمه اعلام می‌کند. مبلغ دیه کامل تعیین شده توسط قوه قضاییه در سال 1401 معادل 800 میلیون تومان در ماه حرام و 600 میلیون تومان در سایر ماه‌ها است. میزان پوشش ‌های بیمه شخص ثالث هر ساله بر اساس 2.5 درصد دیه ماه‌های حرام اعلامی در سال جاری محاسبه می گردد.

درصد تخفیف بیمه

اگر راننده 206 فردی قانون‌مند باشد و خطر کمتری را ایجاد کند، به طور حتم دچار تصادف نشده و از جبران خسارت بیمه نامه استفاده نمی‌کند. در این شرایط مشمول تخفیف عدم خسارت شده و حق بیمه کمتری پرداخت خواهد کرد.

میزان جریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث

 در صورت عدم تمدید به موقع بیمه شخص ثالث به صورت روزانه جریمه دیرکرد به بیمه اضافه شده و باید به صورت روزشمار این جریمه را پرداخت کرد.

میزان تعهدات مشخص شده در پوشش‌ها

اگر شما به عنوان بیمه‌گزار ترجیح می‌دهید که سقف تعهدات مالی خود را افزایش دهید، باید دقت کنید که با پرداخت حق بیمه بیشتر می‌توان پوشش بیشتری دریافت کرد. پس هرچه نرخ حق بیمه بیشتر شود، تعهدات هم افزایش پیدا می‌کند.

تخفیف‌های شرکت بیمه

شرکت‌های بیمه برای اینکه بتوانند سهم فروش بیشتری از فروش بیمه داشته باشند، یکسری تخفیفات در نظر می‌گیرند تا در روزهای خاص و مناسبتی قیمت بیمه شخص ثالث 206 را کاهش دهند.

عوامل دیگری هم بر روی نرخ حق بیمه تاثیر خواهند گذاشت که عبارتند از:

  • سال تولید خودرو
  • سال ساخت ماشین
  • تعداد سیلندر
  • کاربری خودرو (آمبولانس، آتش نشانی و تاکسی)

3

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها