مدیر فناوری اطلاعات شرکت فولاد هرمزگان:

به دنبال هوشمندسازی کسب‌وکار فولاد هرمزگان هستیم

امروزه صنایع پیشرو به دنبال ارتقای بهره‌وری خود با حرکت در مسیر تحول دیجیتال هستند و فولاد هرمزگان نیز در مسیر هوشمند سازی سیستم‌ها و فرایندهای خود در راستای تحول دیجیتال در حرکت است.

به دنبال هوشمندسازی کسب‌وکار فولاد هرمزگان هستیم

 مجید نوک‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار روابط عمومی در خصوص اقدامات صورت‌گرفته در واحد فناوری اطلاعات فولاد هرمزگان طی یک دهه گذشته، بیان کرد: خوشبختانه فولاد هرمزگان توانسته کلیه فرایندهای زنجیره ارزش سازمان را سیستمی کند؛ به‌طوری‌که سیستم‌های اطلاعاتی در کلیه فرایندهای عملیاتی، پشتیبانی، ستادی و مدیریتی ایجاد و به کار گرفته شده‌اند. این اقدامات با مشارکت همه کارکنان سازمان که از این سیستم‌ها استفاده می‌کنند، صورت گرفته است.وی با اشاره به استراتژی‌ها و اهداف واحد فناوری اطلاعات فولاد هرمزگان، خاطرنشان کرد: در گام اول طی یازده سال گذشته سیستم‌های اطلاعاتی موردنیاز در قالب یک سیستم جامع و یکپارچه ایجاد و پیاده‌سازی شده است. در گام بعدی به دنبال هوشمندسازی این سیستم‌ها هستیم که این مهم با به‌کارگیری رویکردهای انقلاب صنعتی چهارم انجام خواهد شد.

مدیر فناوری اطلاعات شرکت فولاد هرمزگان تأکید کرد: برنامه تحول دیجیتال را در فولاد هرمزگان به‌صورت جدی دنبال می‌کنیم. باید توجه داشت که این موضوع در صنعت فولاد کشور نسبتاجدید است؛ بنابراین ضروری است در جهت افزایش بهره‌وری کسب‌وکار سازمان در این مسیر به‌طور استوار گام برداشت. صنایعی نظیر فولاد به‌منظور حفظ قابلیت رقابت خود در بازار، تولید محصولات کیفی و اقتصادی، ارائه خدمات رضایت‌بخش به مشتریان و ایجاد تجربه‌ای مطلوب برای ذی‌نفعان لازم است در جهت تحول دیجیتال حرکت کنند.

نوک‌زاده با اشاره به مصادیق تحول دیجیتال در فولاد هرمزگان، عنوان کرد: به‌کارگیری رویکردهای علم داده، استفاده از تکنولوژی‌های تحول‌آفرین و ایجاد پلتفرم تحول دیجیتال از مهم‌ترین مصادیق اجرایی تحول دیجیتال است که در فولاد هرمزگان آن را دنبال می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تدوین ره‌نگاشت تحول دیجیتال را در دستور کار داریم. همچنین آموزش، فرهنگ‌سازی و ایجاد یک سازمان با فرهنگ دیجیتال، کارکنان دیجیتال و رهبران دیجیتال در برنامه کاری فولاد هرمزگان است. در همین مسیر پروژه‌های اثبات مفهوم را به‌صورت پایلوت دنبال می‌کنیم که برخی از آن‌ها به نتیجه رسیده و برخی دیگر نیز در حال اجراست.

مدیر فناوری اطلاعات شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به ضرورت ایجاد زیرساخت‌های تجهیزاتی برای اجرای تحول دیجیتال گفت: پروژه احداث مرکز داده برای پوشش نیازهای زیرساختی شرکت یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها به شمار می‌رود که در دست اجراست.

نوک‌زاده در پایان تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که همواره اهمیت زیادی داشته استقرار نظام مدیریت امنیت اطلاعات است که بخش قابل‌توجهی از آن پیاده‌سازی شده است و تمامی برنامه‌های توسعه در واحد فناوری اطلاعات شرکت فولاد هرمزگان با رعایت الزامات امنیت اطلاعات دنبال می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها