فروش گوشت گرم گوسفندی با قیمت پایین‌تر از 200 هزار تومان/ توزیع گوشت منجمد با قیمت تا 160 هزار تومان

وی با بیان اینکه گوشت منجمد با نرخ دولتی یک هفته در حال توزیع است، اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند گوشت مورد نیاز خود را از طریق سامانه مذکور در استان تهران سفارش دهند.

فروش گوشت گرم گوسفندی با قیمت پایین‌تر از 200 هزار تومان/ توزیع گوشت منجمد با قیمت تا 160 هزار تومان

به گزارش مستقل آنلاین؛ طی یک ماه اخیر قیمت گوشت قرمز با افزایش قابل توجهی روبه‌رو شده است به طوری که مشاهدات بازار نشان می‌دهد قیمت هر کیلو گوشت گرم گوسفندی به بیش از 300 هزار تومان رسیده، که همین امر منجر به کاهش مصرف این کالای اساسی مورد نیاز خانوار شده است.

با این حال کارشناسان معتقدند به دلیل وفور در عرضه گوشت قرمز و وجود دام مازاد در کشورمان قیمت واقعی گوشت قرمز ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است به طوری که توقف صادرات دام به کشورهای همسایه و به حداقل رسیدن قاچاق دام به این امر صحه می‌گذارد. 

در همین خصوص ارسلان قاسمی، رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون می‌گوید: دلیل گرانی گوشت قرمز، سیستم توزیع بیماری است که درگیر فضای دلالی و مافیایی است به طوری که غرفه‌های میادین میوه و تره بار شهرداری با ارقام چند صد میلیون تومانی اجاره داده می‌شود و همین موضوع روی قیمت گوشت تأثیر می‌گذارد. با این حال وزارت جهاد کشاورزی برای کاهش قیمت گوشت قرمز در کشور در ابتدا گوشت منجمد ذخیره شده در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام را به بازار عرضه کرد و گوشت گرم را نیز در سامانه ستکاوا با قیمت پایین‌تر از 200 هزار تومان عرضه کرد و در گام آخر نیز قرار است گوشت گرم گوسفندی وارداتی را از هفته آینده با قیمتی پایین‌تر از 200 هزار تومان در سطح بازار عرضه کند.

عرضه گوشت گرم گوسفندی با قیمت پایین‌تر از 200 هزار تومان

در همین خصوص مدیرکل دفتر بازرگانی داخلی وزارت جهادکشاورزی گفت: گوشت گرم گوسفندی وارداتی از هفته آینده با قیمت کمتر از ۲۰۰ هزار تومان به بازار عرضه می‌شود.

شهیاد آبنار افزود: به پشتیبانی امور دام در کل کشور هم ابلاغ کردیم نسبت به عرضه گوشت منجمد گوساله و گوسفندی اقدام شود و همین طور به تمام غرفه‌های قصابی میادین میوه و تره‌بار گفتیم اشباع کنند، هیچ گونه محدودیتی در توزیع نداریم.

 وی گفت: برای گوشت گرم تمهیداتی  در راستای واگذاری تنظیم بازار فراهم شده و با تشکل‌ها و بخش خصوصی توافق شده که نسبت به واردات گوشت گرم گوسفندی اقدام کنند.

آبنار افزود: هیچ گونه محدودیتی در توزیع این گوشت وجود ندارد و تمهیداتی اندیشیده شده تا در میادین میوه و تره بار و قصابی‌ها بدون هیچگونه محدودیتی، اما در یک شبکه تحت نظارت بازرسین ما توزیع شود.

قیمت‌های فعلی بازار گوشت قرمز کاذب است

«شاهپور علایی مقدم» درباره توزیع گوشت منجمد از سوی وزارت جهاد کشاورزی در سامانه ستکاوا افزود: اکنون توزیع گوشت منجمد از دو منبع تولید داخلی و گوشت منجمد برزیلی است که به دلیل کیفیت و بسته‌بندی مقداری با یکدیگر تفاوت قیمت دارند. سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: این محصول به منظور تأمین نیاز استان تهران و تنظیم بازار گوشت کشور توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور در سامانه ستکاوا توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه گوشت منجمد با نرخ دولتی یک هفته در حال توزیع است، اضافه کرد: متقاضیان می‌توانند گوشت مورد نیاز خود را از طریق سامانه مذکور در استان تهران سفارش دهند.

توزیع گوشت قرمز منجمد با قیمت تا ۱۶۰ هزار تومان

وزارت جهاد کشاورزی قیمت انواع گوشت گوسفندی و گوساله وارداتی و تولید داخل برای عرضه در میادین میوه و تره‌بار را اعلام کرد. بر این اساس برای محصولات تولید داخل هم‌اکنون نرخ گوشت مخلوط گوسفندی 135 هزار تومان، سردست گوسفندی 145 هزار تومان، قلوه‌گاه گوسفند داخلی 130 هزار تومان، راسته گوسفند 140 هزار تومان، ران گوسفندی 155 هزار تومان، گردن گوسفندی 135 هزار تومان، قلوه‌گاه گوساله 130 هزار تومان، راسته گوساله 160 هزار تومان، گردن گوساله و سردست آن نیز 150 هزار تومان است.

برای محصولات وارداتی نیز نرخ سردست گوساله 150 هزار تومان، گوشت مخلوط گوساله 140 هزار تومان، گردن گوساله 150 هزار تومان و ران گوساله 155 هزار تومان است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها