یارانه این افراد زیاد می شود + جزییات

بهادری جهرمی سخنگوی دولت خبر داد: موافقت دولت با افزایش کمک هزینه‌های یارانه پرداختی به مراکز نگه‌داری معلولان.

یارانه این افراد زیاد می شود + جزییات

به گزارش مستقل آنلاین؛ سخنگوی دولت گفت: دولت با افزایش کمک هزینه‌های یارانه‌های پرداختی به مراکز نگهداری معلولان موافقت کرد. دولت با افزایش ۵۰درصدی مراکز نگهداری شبانه روزی موافقت کرد که بی سابقه است.

علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود با اشاره به میلاد حضرت زینب و روز پرستار گفت: مردم ما مجاهدت‌های پرستاران عزیز را فراموش نمی‌کنند و قدردان زحمات آنان هستند.

سخنگوی دولت ادامه داد: امشب سومین بازی تیم ملی در سلسه رقابت‌های جام جهانی برگزار می‌شود که امیدواریم با همان غیرت و قدرتی که نشان دادن بازی امشب را نیز ببرند و دل مردم ایران را شاد کنند.

وی با اشاره به نشست هیات دولت بیان کرد:دهمین آئین نامه در جهت جهش شرکت‌های دانش بنیان در جلسه روز یکشنبه هیات دولت به تصویب رسید. این آیین نامه اجرایی مربوط به واگذاری بلاعوض دارایی های فکری، دستاوردهای پژوهشی و حق بهره برداری از آنها به شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان است.

وی تاکید کرد:در اجرای ماده (۵) قانون جهش تولید دانش بنیان مبنی بر مجوز به کلیه دستگاه های اجرایی برای واگذاری بلاعوض تمام یا بخشی از دارایی های فکری، دستاوردهای پژوهشی و حق بهره برداری از آنها به شرکت ها و مؤسسات دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری و یا افراد فعال در انجام طرح اعم از اعضای هیأت علمی، دانشجویان و پژوهشگران، هیئت وزیران آیین نامه اجرایی مربوط را به تصویب رساند. حقوق دولت از دستاوردهای پژوهشی بصورت بلاعوض به پژوهشگران و شرکت های دانش بنیان و فناور که در جهت حل مسایل کشور فعالیت میکنند، واگذار میشود.

بهادری جهرمی اظهار داشت:مانع زدایی و تسهیل تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی، گام مهمی در مشارکت هرچه بیشتر نظام علمی و پژوهشی کشور در حل چالش های ملی و تحقق اقتصاد دانش بنیان محسوب میشود.در اختیار گذاشتن تمام یا بخشی از دارایی فکری، دستاوردهای پژوهشی و حق بهره برداری از آنها که متعلق به دستگاه اجرایی است، بصورت بلاعوض با تأیید بالاترین مقام دستگاه به اشخاص فعال و به شرکت های دانش بنیان و فناور در طرح در جهت تجاری سازی آنها مجاز است.

وی ادامه داد:همچنین لایحه دو فوریتی سامان دهی تجارت مرز اهم از تهلجنی و کوله‌بری به تصویب رسید که کمک شایانی به مرز نشینان خواهد کرد.  این لایحه به منظور کمک به معیشت مرز نشینان، ساماندهی مرزها، جلوگیری قاچاق خواهد کرد و مقرر شده است ۱۰درصد از واردات کشور به مرزنشینان اختصاص داده بود.  قرار شده است کردستان،  خوزستان ، کرمانشاه ، آذربایجان و شهرهای که مرزی هستند اختصاص داده شود.

بهادری جهرمی عنوان کرد: دولت با افزایش کمک هزینه‌های یارانه‌های پرداختی به مراکز نگهداری معلولان موافقت کرد. دولت با افزایش ۵۰درصدی مراکز نگهداری شبانه روزی موافقت کرد که بی سابقه است. همچنین با افرایش ۳۵ درصدی مراکز روزانه موافقت کرد.

وی ادامه داد: در پایان هفته افتتاح طرح آب‌رسانی در سندج آغاز خواهد شد و انشالله آماده بهره برداری که تامین کننده آب شرب برای عزیزان در استان است. سخنگوی دولت درباره پیوستن دستگاه ‌ها به سامانه دولت الکترونیک گفت: بیش از ۸۳ درصد دستگاه‌ها به سامانه متصل شده ‌اند و ۱۷ درصد باقی مانده یا در حال پیوستن هستند یا مشکل زیر ساختی دارند که در حال برطرف کردن مشکلات هستند.

وی درباره ارسال لایحه ۱۴۰۲ به مجلس عنوان کرد: ۲ هفته پیش احکام عجیب بودجه به دبیرخانه دولت ارسال شد. چهارشنبه هفته گذشته اولین جلسه کمیسیون بررسی بودجه برگزار شد، که پیش  بینی می‌شود از فردا جلسات بحث  و بررسی بودجه در صحن دولت برگزار خواهد شد و امیدواریم در موعد قانونی به مجلس ارسال شود. دولت سعی و تلاش دارد هم‌راستای هم لایحه بودجه و برنامه توسعه هفتم را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری پیش ببرد.

سخنگوی دولت درباره قانون طرح نهضت ملی مسکن گفت: بیش از ۵ میلیون نفر برای طرح ملی مسکن نام نویسی کرده‌اند که بیش از ۳۵ درصد آنان در حال تعیین تکلیف هستند. یک ونیم میلیون تعداد مسکن به مرحله اجرا رسیده است و برای بیش از یک ونیم نیز زمین در نظر گرفته شده است. وی تاکید کرد: دولت بر بازار مصالح ساختمانی نظارت خواهد داشت و بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی در اختیار سازندگان قرار گرفته است

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها