سود یک هزار و ۱۲۴ میلیارد تومانی "تاصیکو" سود سهام محقق شده؛

رشد ۶۱۹ درصدی ارزش بازار سرمایه‌گذاری صدر تأمین

​ بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "تاصیکو" در پرتفوی بورسی خود تا پایان شهریورماه ۵ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان بود که با افزایش ۶۱۹ درصدی به ارزش بازار مبلغ ۳۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومانی رسید.

رشد ۶۱۹ درصدی ارزش بازار سرمایه‌گذاری صدر تأمین

به گزارش می‌متالز، شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به شهریورماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود در شرکت‌هایی که در بورس پذیرفته شده‌اند و در خارج از بازار سرمایه فعالیت می‌کنند را برابر با ۵ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان شناسایی کرد.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها با ۵ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان مربوط به شرکت‌های بورسی بود و مابقی سرمایه‌گذاری‌ها نیز متعلق به شرکت‌های غیر بورسی بود که در آن شرکت‌ها سرمایه‌گذاری صورت گرفته بود.

"تاصیکو" در شهریورماه توانست نسبت به دوره مشابه سال گذشته رشد ۲۳ درصدی را در سرمایه‌گذاری از خود بر جای بگذارد، عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "تاصیکو" در شهریورماه مربوط به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با یک هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان در بخش شرکت‌های بورسی بود.

پس از بخش استخراج کانه‌های فلزی که عنوان بیشترین سرمایه‌گذاری را در اختیار داشت، «فلزات اساسی» با یک هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان در رتبه بعدی قرار گرفت و بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌ها در شرکت‌های غیر بورسی نیز بالغ‌بر ۴۲۱ میلیارد تومان بود.

"تاصیکو" در شهریورماه بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری را از «فلزات اساسی» با ۲۳ هزار میلیارد تومان در اختیار داشت و پس‌ازآن نیز بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با مبلغی بالغ‌بر ۵ هزار و ۸۱۰ میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داد.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی متعلق به «هلدینگ توسعه معادن و فلزات» با یک هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان بود که ارزش بازار آن در شهریورماه به ۲ هزار ۶۹۵ میلیارد تومانی رسید.

شرکت «ملی صنایع مس ایران» نیز با مبلغی بالغ‌بر ۱۱ هزار میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داد و پس‌ازآن نیز «فولاد مبارکه اصفهان» توانست طی این دوره ماهانه بیشترین ارزش بازار را با ۶ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به خود اختصاص دهد.

"تاصیکو" با سرمایه ثبت‌شده ۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۴ ماهه سال مالی منتهی به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی برابر با یک هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان کسب کرد، بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "تاصیکو" در پرتفوی بورسی خود تا پایان شهریورماه ۵ هزار و ۳۱۰ میلیارد تومان بود که با افزایش ۶۱۹ درصدی به ارزش بازار مبلغ ۳۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومانی رسید.

شرک سرمایه‌گذاری صدر تأمین در شهریورماه میزان سرمایه‌گذاری که در شرکت غیر بورسی انجام داده را برابر با ۴۲۱ میلیارد تومان به ثبت رساند که عمده‌ترین سرما‌یه‌گذاری مربوط به توسعه معادن پارس تأمین با مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها