دیده شدن گوشت اسب و الاغ و سگ؟/مردم از هر جایی گوشت نخرند

در گزارشی که از کشتار دام‌های مکروه و غیرحلال و فروش آن به سازمان دامپزشکی ارسال شده نام گوشت اسب و الاغ به چشم می خورد ولی در زمینه فروش گوشت سگ گزارشی نشده.

دیده شدن گوشت اسب و الاغ و سگ؟/مردم از هر جایی گوشت نخرند

 

به گزارش مستقل آنلاین در گزارشی که از کشتار دام‌های مکروه و غیرحلال و فروش آن به سازمان دامپزشکی ارسال شده نام گوشت اسب و الاغ به چشم می خورد ولی در زمینه فروش گوشت سگ گزارشی نشده. 

نشست خبری محمد آقامیری رئیس سازمان دامپزشکی به مناسبت هفته دولت برگزار شد.

معاون وزیر کشاورزی با اشاره به کوتاه شدن تاریخ واردات نهاده دامی، تصریح کرد: ترخیص نهاده دامی طی بازه زمانی 25 تا 3 ماه انجام می‌شد اما واردات آن 5 روزه شده است و اگر مدیری از این تاریخ عدول کند با آن برخورد قاطع خواهیم کرد.

آقا میری با بیان اینکه سازمان دامپزشکی باقی مانده دارویی را دام‌ها و طیور بررسی می‌کند، افزود: کمیته شیر بهداشتی با هدف صادرات شیر به اروپا تشکیل شد البته تلاش داریم که به مرور این شیر وارد چرخه بازار شود.

این مقام مسئول از واکسینه کردن 100 درصدی دام عشایر خبر داد و افزود: دام عشایر کوچ رو هستند از این رو بیماری این دام ها باید کنترل شود.

وی با بیان اینکه ستاد مرکز ملی کشتارهای غیرمجاز تشکیل شده است، خاطر نشان کرد: عده‌ای از محل این کشتارها ارتزاق می‌کنند این کشتارها غیر مجاز است و گوشتی که بعد از کشتار در معرض هوای آزاد قرار بگیرد غیر بهداشتی است.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا، که آیا گزارشی از کشتار دام‌های مکروه و غیرحلال و فروش آن به سازمان داده شده است، افزود: گزارش فروش اسب و الاغ به دست ما رسیده است ولی در زمینه فروش سگ گزارشی به ما نداده‌اند. از مردم تقاضا داریم که از خرید گوشت در واحدهایی که کشتارها آنها خارج از پروسه دامپزشکی است اجتناب کنند.

به گفته معاون وزیر کشاورزی، مجوز صادرات 40 تا 45 هزار راس دام برای جام جهانی فوتبال از ایران داده شده است.

وی از ریشه کن کردن 5 بیماری در 2 دوره آینده خبر داد و افزود: این بیماری ها عبارتند از آبله،  تب برفکی،  هاری،  طاعون نشخوار کنندگان و شاربن.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار اقتصادی خبرنگار ایلنا،  که آیا آماری از تعداد پت و حیوانات خانگی در دست است، خاطر نشان کرد: آخرین آماری که من دیدیم 2 میلیون سگ بود که از نظر من این آمار واقعی نیست همچنین اینکه گفته می‌شود به ازای هر 10 نفر یک نفر حیوان خانگی دارد صحت ندارد. همچنین مبارزه با سگ‌های ولگرد بر عهده شهرداری است و اگر شهرداری مانند ترکیه برنامه آموزش سگ های ولگرد را در دستور کار قرار بدهد اقدام بزرگی است.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها