یک معلم به جرم تجاوز به دانش آموزان اعدام می شود+عکس

دادگاهی در اندونزی روز دوشنبه برای معلم یک مدرسه اسلامی شبانه روزی در شهر "باندونگ" به جرم تجاوز به 13 دانش آموز دختر، حکم اعدام صادر کرد.

یک معلم به جرم تجاوز به دانش آموزان اعدام می شود+عکس

هِری ویراوان" معلم یک مدرسه شبانه روزی اسلامی در شهر باندونگ در فاصله سال های بین 2016 تا 2021 به 13 دختر دانش آموز بین 12 تا 17 ساله تجاوز جنسی کرده است.

او در ماه فوریه گذشته از سوی دادگاه باندونگ به حبس ابد و پرداخت غرامت 21 هزار دلاری به قربانیان این پرونده محکوم شده بود اما با اعتراض دادستان اندونزی حکم اولیه دادگاه به دادگاه تجدید نظر رفت و دادگاه دیروز برای این معلم حکم اعدام صادر کرد.

پرونده این معلم 36 ساله اندونزیایی، جامعه اندونزی را شوکه کرده است و نیاز به محافظت از کودکان در برابر خشونت جنسی در مدارس شبانه روزی این کشور را در کانون توجه قرار داده است.

بر اساس قوانین اندونزی مجازات کودک آزاری و سوء استفاده جنسی از کودکان حداکثر 15 سال حبس است، اما در سال های گذشته برخی محاکم اندونزی برای پرونده های کودک آزاری (تجاوز جنسی به کودکان) احکامی جدید و متفاوت از جمله "اخته شیمیایی فرد متجاوز" صادر کرده اند.

بسیاری از فعالان حقوق کودکان در اندونزی معتقدند قوانین این کشور به اندازه کافی برای مقابله و جلوگیری از موارد کودک آزاری و سوء استفاده جنسی از کودکان بازدارنده نیست.

پرونده اخیر معلم باندونگی از نظر گستردگی ابعاد و قربانیان و نیز صدور حکم اعدام برای فرد متجاوز، در تاریخ اندونزی بی سابقه است.

9 نفر از 13 دختری که در مدرسه مورد تجاوز این معلم قرار گرفته اند، باردار شده اند و به همه قربانیان این پرونده صدمات جسمی و روانی گسترده وارد شده است.

مقامات اندونزی، از جمله وزیر حمایت از کودکان این کشور نیز از درخواست ها برای مجازات اعدام حمایت کرده بودند، هرچند کمیسیون حقوق بشر این کشور، که مخالف مجازات اعدام است، با حکم اعدام برای این پرونده مخالفت کرده است.

اندونزی، بزرگترین کشور با اکثریت جمعیت مسلمان در جهان، دارای هزاران مدرسه شبانه روزی اسلامی و سایر مدارس شبانه روزی مذهبی است که این مدارس به دلیل رایگان بودن در بیشتر مواقع تنها راه تحصیل فرزندان خانواده های فقیر را فراهم می کند./ عصر ایران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها