افشاگری خلیلی اردکانی عضو شورای پنجم درباره متروی کرج؛

از سرنوشت ۴۸۰ میلیارد اوراق مشارکت اختصاص شده به مترو خبری نیست

خلیلی اردکانی عضو شورای پنجم گفت: از سرنوشت ۴۸۰ میلیارد اوراق مشارکت اختصاص شده به مترو خبری نیست.

از سرنوشت ۴۸۰ میلیارد اوراق مشارکت اختصاص شده به مترو خبری نیست

"مترو از ایستگاه چهار راه طالقانی تا ۴۵ متری گلشهر در دو ایستگاه ابتدایی و انتهایی آماده است ایستگاههای بین هم حدود ۸۰ درصد پیشرفت دارد . تا ۱۵ واگنها را هم تا ایستگاه گلشهر آوردیم فقط سه روز لازم بود که قطارها را به تونل منتقل نموده و پس از مدتی تست کردن مسافر گیری کند متاسفانه اعلام شد که دوره شورای پنجم که میبایست تا آخر مرداد باشد باید نیمه مرداد تحویل شورای بعدی شود اگر سه روز دیگر مهلت داشتیم امروز مردم از مترو استفاده می کردند .ضمنا ۴۸۰ میلیارد تومان از اوراق مشارکت برای شورای جدید گذاشتیم تا دنباله کار را ادامه دهند که متاسفانه هیچکدام انجام نشد."

 شهردار سابق کرج هم بارها از پیشرفت ۹۸ درصدی مترو و بهره‌برداری تا پایان دوره شورای پنجم خبر داده بود.

مردم کرج می پرسند چه اتفاقی افتاد که پروژه‌ای با پیشرفت ۹۸ درصدی روی زمین ماند؟ سرنوشت ۴۸۰ میلیارد اوراق مشارکت چه شد؟ و بالأخره زمان افتتاح و بهره‌برداری از مترو چه وقت است؟!

بر اساس شنیده ها شهردار فعلی تلاش کرد ۴۸۰ میلیارد تومان وجوه تامین شده مترو را که میبایست در حساب خزانه بانک مرکزی و صرفا جهت استفاده  در قطار شهری باشد ، به حساب شهرداری منتقل کند و لذا با عدم‌پرداخت وجه به پروژه ای که ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشت ، جلوی بهره برداری از آنرا گرفت . که با ورود سازمان بازرسی مجبور شد پس از چندین ماه بالاخره بخشی از وجوه را به پروژه پرداخت نماید

نکته قابل توجه این است که برادر شهردار و رییس کمیسیون بودجه شورای شهر به علت تخلفات متعدد بازداشت و از شورا برکنار شده‌است‌!

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها