توضیح معاون فنی و عمران سازمان بهشت زهرا(س) درباره سنگ‌‌ قبرهای دست دوم

معاون فنی و عمران سازمان بهشت زهرا(س) معتقد است چیزی به عنوان سنگ قبر دست دوم وجود ندارد و سنگ‌فروشانی که خارج از مجموعه بهشت زهرا(س) فعالیت می‌کنند، سنگ قبرهای قدیمی را با ساب زدن دوباره نو می‌کنند.

توضیح معاون فنی و عمران سازمان بهشت زهرا(س) درباره سنگ‌‌ قبرهای دست دوم

به گزارش روابط عمومی سازمان بهشت زهرا(س)، علی توکلی‌نژاد درخصوص رونق گرفتن خرید سنگ قبرهای دست دوم گفت: «سنگ قبر دست دوم نداریم. برخی لوازم مانند موبایل، لباس، کفش در صورت استفاده از آن کهنه و دست دوم می‌شوند و اگر بخواهند آن‌ها را بفروشند به عنوان کالای دسته دوم عرضه می‌کنند اما درخصوص سنگ این گونه نیست. سنگ جزو مصالحی است که اگر روی آن را ساب بزنند دوباره نو می‌شود زیرا ماهیت سنگ، از بین نرفته است.»

وی ادامه داد: «سنگ‌فروشی که می‌تواند سنگ را با یک ساب‌زدن دوباره به عنوان سنگِ نو به فروش برساند، چرا از سود خود بگذرد و آن را به عنوان سنگ دست دو به فروش برساند.»

معاون فنی و عمران سازمان بهشت زهرا(س) با اشاره به اینکه برخی سنگ‌فروشان، سنگ‌های معمولی را رنگ می‌زنند و به عنوان سنگ برزیلی چند برابر قیمت می‌فروشند گفت: «سنگ را از معدن هم استخراج می‌کنند، برش می‌خورد و نو نمی‌شود. ممکن است مدت‌ها هم استفاده نشود اما ساب که می‌خورد نو می‌شود. برای همین از دید ما سنگ دست دوم وجود ندارد و سنگ فروش‌هایی که خارج از این مجموعه فعالیت می‌کنند با این روش‌ها می‌توانند این سنگ‌ها را به سنگ نو تبدیل کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها