آخرین خبرها از تزریق دُز سوم واکسن کرونا به زنان بادار

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا با بیان نحوه تزریق دُز سوم واکسن کرونا به مادران باردار گفت: تصمیم گیری درباره استفاده از داروی مولنوپیراویر هفته آینده انجام می شود.

 آخرین خبرها از تزریق دُز سوم واکسن کرونا به زنان بادار

مهرداد حق ازلی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار برنا گفت: تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای همه افراد لازم است.

وی با بیان اینکه بعید است افراد در دوران بارداری مشمول تزریق دُز سوم واکسن شوند، افزود: مادران باردار اگر از نظر حیطه زمانی به زمان تزریق دُز سوم واکسن کرونا رسیدند، تزریق آن منعی ندارد و توصیه می شود که این اقدام حتما انجام شود.

حق ازلی درباره استفاده از قرص مولنوپیراویر برای درمان بیماران کرونایی ادامه داد: استفاده از این قرص خوراکی در پروتکل های درمانی جدیدی که ستاد علمی کرونا در حال بررسی است و هفته آینده نظر های نهایی درباره آن قطعی خواهد شد و در ادامه اعلام می شود که شرایط استفاده از آن چطور خواهد بود.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تصریح کرد: طبیعتا برای ما در ارجعیت است که این دارو توسط شرکت های داخلی و ایرانی ساخته شود تا بتوانیم از آن استفاده کنیم اما اگر نیاز فوری به آن وجود داشت امکان واردات آن نیز باید فراهم شود.

وی با اشاره به اینکه این دارو به علت اینکه بیس آن در موارد دیگری قابل استفاده بوده است، امکان تولید آن در داخل کشور وجود دارد؛ ادامه داد: درباره واردات این قرص از کشور های آمریکایی یا کشور هایی همچون هند معاونت غذا و دارو بر اساس مستندات این شرکت های سازنده تصمیم گیری می کند که چطور مصرف شود و چه قیمتی خواهد داشت. در چنین مواردی ستاد علمی کرونا تصمیمی نمی گیرد./برنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها