جوان 22 ساله جادوگر شیراز بود / زنان جوان شوهردار را فریب می داد

رئیس پلیس فتا فارس خبر داد: فردی که در شبکه‌ اجتماعی تلگرام اقدام به کلاهبرداری 5 میلیارد ریالی از طریق رمالی کرده بود، شناسایی و دستگیر شد.

جوان 22 ساله جادوگر شیراز بود / زنان جوان شوهردار را فریب می داد

سرهنگ حشمت سلیمانی رئیس پلیس فتا فارس در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت خانمی 34 ساله مبنی بر کلاهبرداری با ترفند فالگیری و رمالی در شبکه اجتماعی تلگرام مبلغ 670 میلیون ریال از وی، ضمن تشکیل پرونده، موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

به گزارش رکنا، سرهنگ سلیمانی ادامه داد: پس از اخذ اظهارات شاکی معلوم شد، مدتی پیش وی با یک فرد در شبکه اجتماعی تلگرام آشنا می‌شود که وی، خود را فالگیر و رمال معروف معرفی می‌کند و شخص فالگیر با دادن وعده‌های پوچ، ‌شاکی را فریب داده و از وی  مبلغ 670 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود.

وی خاطر‌نشان کرد: با اقدامات فنی و تحقیقات خاص پلیسی مشخص شد که این فرد در چندین استان کشور دارای پرونده با همین موضوع هست که نهایتاً متهم در یکی از محلات شهر شیراز مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی قضایی دستگیر شد.

فریب زنان و دختران متاهل و مجرد در شیراز / بازداشت مرد پلید

این مقام انتظامی گفت: در بازجویی‌های اولیه، متهم که جوان 22 ساله‌ای بود منکر هرگونه بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجه شدن با دلایل و مستندات و مدارک جمع‌آوری شده از سوی کارشناسان پلیس فتا به بزه ارتکابی اعتراف کرد و بیان داشت با ایجاد کانال و گروه تلگرامی با عنوان فالگیری و رمالی پس از جلب اعتماد مخاطبین و سوء استفاده از سادگی قربانیان و دادن امید واهی و وعده‌های دروغین، با دریافت مبالغی اقدام به کلاهبرداری از زنان متاهل و مجرد می‌کرد.

سرهنگ سلیمانی ادامه داد: در تحقیقات فنی از متهم مشخص شد، وی با این شگرد از 60 نفر دیگر جمعاً مبلغ 5 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا فارس تاکید کرد: افراد سودجو غالباً مسائل خرافاتی را به شکل‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی رواج می‌دهند، تمام این شیادان از سادگی و زودباوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغواکننده و دروغین که از طریق فضای مجازی به‌خصوص شبکه‌های اجتماعی می شود اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

این مقام سایبری خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی و یا با شماره 096380 با ما در میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها