کشنده ترین دره دنیا کجاست؟

جهان اطراف ما همیشه پر از رمز و راز بوده و بشر نیز همواره به دنبال کشف این رمز و رموز طبیعت بوده است.

 کشنده ترین دره دنیا کجاست؟

دره مرگ (Death Valley)، دره‌ای صحرایی در مرز کالیفرنیا و نوادا با گرمای بسیاری شدید است. این مکان به عنوان یکی از گرم‌ترین مکان‌های جهان نیز شناخته می‌شود. در خاورمیانه و آفریقا چندین بیابان وجود دارد که در تابستان دمای آنها به اوج خود می‌رسد و می‌توانند برای رسیدن به عنوان دره مرگ با هم به رقابت بپردازند. گرم‌ترین مکان بر روی زمین، دمای خود را در ژوئن ۲۰۱۸ ثبت کرده است. میانگین دما در خنک‌ترین ساعات روز (هنگام شب) ۱۰۸.۱ درجه فارنهایت (۴۲ درجه سانتی‌گراد) بود. میانگین دما در چهار روز متوالی در طی روز به ۱۲۷ درجه فارنهایت (حدودا ۵۲ درجه سانتی‌گراد) رسید و توانست بالاترین دمای ثبت شده در جهان را برای خود ثبت کند.

گروهی از مهاجران در زمستان‌ سال‌های ۱۸۴۹ تا ۱۸۵۰ در این مکان مفقود شدند و نام دره مرگ را برای این منطقه به ارمغان آوردند. در حالی که تنها یک نفر در اینجا مرد، اما همه فکر می‌کردند که این دره گورستان جمعی آن‌ها شده است. این گروه توسط دو مرد جوان به نام ویلیام لویس مانلی (William Lewis Manly) و جان راجرز (John Rogers) که پیش از این در عملیات اکتشاف آموزش زیادی دیده بودند، پیدا شدند.

وقتی مردان از دره بالا آمدند و بر فراز کوهستان پانامنت (Panamint) قرار گرفتند، یکی از مردان برگشت و به پشت سر خود نگاه کرد و گفت: خداحافظ، دره مرگ!/برنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها