اعلام علت تاخیر در حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی شهرستان‌های استان تهران گفت: حذف دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی در دستور کار سازمان قرار گرفته که پس از تامین الزامات و پیش‌نیازها در سطح کشور اجرایی خواهد شد.

اعلام علت تاخیر در حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی

عباس اورنگ اظهار داشت: این طرح از ابتدای مهر در تمامی بیمارستان‌های سازمان قابل اجرا شد، اما با توجه به ضرورت تجهیز داروخانه، آزمایشگاه و خدمات پاراکلینیکی مرتبط به نسخه خوانی الکترونیکی، زمان اجرای طرح به تعویق افتاد. وی با اشاره به شرایط تحریم و مشکلات تامین تجهیزات لازم، اظهار داشت: در زمینه تامین نسخه خوان و قلم الکترونیک خودکفا نیستیم و با توجه به شرایط تحریم سرعت لازم را برای اجرای کار نداریم.


مدیر کل تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران گفت: دفترچه های کاغذی تامین اجتماعی منشا آلودگی به ویروس کرونا هستند و با توجه به اینکه در شرایط امروز هر مستندی احتمال آلودگی به ویروس کرونا را دارد، حدف دفترچه ها در کوتاه ترین زمان ممکن در دستور کار قرار گرفته است.


اورنگ گفت: در کشور ما به محض اینکه خدمتی راه اندازی شود، فرصت طلبان به دلیل اینکه موضوع هنوز در جامعه جا نیفتاده، اقدام به کلاهبرداری می کنند. وی با تاکید بر لزوم استناد بیمه شدگان به سامانه تامین اجتماعی به عنوان مرجع اطلاع رسانی مطمئن، اظهار داشت: ارسال پیامک هایی برای دریافت پول و ارائه خدمات بیمه، سرقت منزل به بهانه دریافت اطلاعات، دریافت اطلاعات شخصی و سرقت حساب‌های بانکی نمونه هایی از رفتار مجرمانه کلاهبرداران با سوء استفاده از نام سازمان تامین اجتماعی است.

 


دارندگان سهام عدالت این اقدام را سریع انجام دهند


 


مدیر کل تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران گفت: علاوه بر سامانه تامین اجتماعی اخبار این سازمان در صدا و سیما و خبرگزاری ها منتشر می شود و مردم می توانند اخبار سازمان تامین اجتماعی را از منابع یاد شده دنبال کنند تا گرفتار مشکلات افراد فرصت طلب نشوند.

مدیر کل تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران از تسویه تمام دیون تامین اجتماعی نیز خبر داد و اظهار داشت: با وجود مشکلات منابع و اعتبارات سازمان، تمامی مطالبات طلبکاران را در حوزه هزینه های درمانی پرداخت کردیم.

اورنگ با اشاره به بی سابقه بودن پرداخت تمام دیون طرف قراردادها در سابقه کاری سازمان، ا فزود: بسیاری از طرف قرار دادها به دلیل بدهی سازمان حاضر به عقد قرار داد نبودند و امروز به جایی رسیدیم که برای عقد قرارداد امکان ارائه پیش پرداخت هم داریم.

وی گفت: در شرایط سخت کرونا بخش بهداشت و درمان ظرفیت این را ندارد که کار انجام بدهد و طلبکار هم باشد و تسویه کامل دیون را برای اعتبار بخشی به دفترچه تامین اجتماعی انجام دادیم و امروز سازمان هیچ بدهی ندارد

 

منبع : رکنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

یادداشت

آخرین اخبار

پربازدید ها